magusogl
magusogl
Menü
 
Köszöntő
 
Írások
 
Játékos
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Egyéb
 
Ennyien láttak
Indulás: 2005-01-03
 
Enrawelli tudastár új képességei

Az alábbiakban néhány új képesség kerül bemutatásra. Ezek egy része az oldal szerzői által készített, egyedi képességek (ezeknél dőlt betűvel szerepel a készítő neve), azonban nagy részüket a D&D különféle kiegészítőiből fordítottuk le és ültettük át a MAGUS rendszerére. A MAGUS egyéni vonásai miatt bizonyos helyeken változtattunk a képességeken, illetve a felvételükhöz szükséges követelményeken, azonban ezen változtatásokat megpróbáltuk úgy végrehajtani, hogy a megváltozott képesség a lehető legkevésbé térjen el az eredetitől, hiszen az már egy tesztelt, kiforrott eleme az eredeti d20 rendszernek, így nincs okunk nagyobb mérvű változtatásokat eszközölni rajta. Természetesen az idő előrehaladtával a képességek egyre nagyobb hányada lesz olyan, amely kifejezetten a MAGUS-hoz született. A lefordított képességek a következő könyvekből származnak: D&D Complete Adventurer, D&D Complete Warrior, D&D Frostburn, D&D Miniatures Handbook, D&D Races of Destiny, D&D Races of Stone, D&D Forgotten Realms: Shining South, D&D Mercenaries (AEG), D&D The Quintessential Cleric (Mongoose Publishing).

 

Képességek típusai

Az új képességekkel együtt néhány újabb képességtípus is bevezetésre kerül, melyekre az alábbiakban több példát is találhattok.

Fegyverstílus: A leghíresebb harcosokat egyedi stílusuk, kedvenc fegyverkombinációik, és különleges manővereik különböztetik meg a többiektől. Sok harcos úgy használja ki nagy erejét, hogy megtanulja a Támadás erőből, a Kaszabolás, és a Fegyvertörés képességeket, vagy kizárólag csak a kardforgatás művészetét tanulmányozza, elsajátítva a Harci jártasságot és a Képzett lefegyverzést - de például a Félhold stílust talán csak egyetlen fegyverforgató ismeri az egész országban.

A fegyverstílusok tehát olyan képességek, amelyek meghatározott képességek birtokában, és sokszor adott fegyverek forgatásakor nyújtanak előnyöket ismerőjüknek.

A Fegyverstílus képességek a kasztok által választható bónusz képességek szempontjából Harci képességeknek minősülnek.

Kegyelt: A Kegyelt képességek általában papok és paplovagok sajátjai, illetve - ritkább esetben - mély hittel rendelkező karaktereké. A legtöbbször előfeltétel hozzájuk a Kegyelt képesség, de vannak kivételek.

A Kegyelt képességek valamilyen isteni adományt jelképeznek, illetve egy-egy isten különleges figyelmét a karakter irányában. Bizonyos képességeket csak egy adott isten kegyeltjei vehetnek fel, de léteznek általános jellegűek is.

A Kegyelt képességeket a pap vagy paplovag kasztú karakterek bármely bónusz képességük helyett felvehetik.

Regionális: Egy Regionális képesség olyan különleges és egyedi tudást vagy tulajdonságot jelöl, mely egy adott helyre, etnikumra, fajra, vagy egyéb specializált csoportosulásra jellemző.

Minden egyes Regionális képesség követelményei között szerepel egy vagy több faj vagy terület, melyek külön, a "Régió" rovatban szerepelnek (emellett a más képességeknél szokásos követelmények is lehetnek). Az adott képesség felvételéhez karakterednek meg kell felelnie a feltételeknek. Így például ha egy Regionális képesség követelményei között az szerepel, hogy sirenari elf, akkor a karakterednek olyan elfnek kell lennie, aki a Sirenar Szövetség területéről származik.

Regionális képességeket csak a karakter megalkotásakor, a gyermekkorban kapott képességek részeként vehetsz fel.

Taktikai: A taktikai típusú képességek segítségével a karakterek különféle speciális támadásokat, taktikai manővereket hajthatnak végre.

Ha olyan karakterrel játszol, aki egy vagy több Taktikai képességgel rendelkezik, úgy a te felelősséged nyomon követni azon cselekedeteket, amelyekkel az adott manővert végre akarod hajtani. Ajánlatos figyelmeztetni a KM-edet, mielőtt egy taktikai manőverbe kezdenél, így ő is jobban képben lesz, és elkerülhetitek a félreértéseket.

Némelyik taktikai képesség az első, második, stb. körre utal. Ezen fogalmak a manőver időzítésére vonatkoznak, és nem a csatára, mint egészre. Így például nem kell az összecsapás első körében használnod a Harci jártasság képességedet; amikor használod a Harci jártasságod, az számít a manőver első körének.

A Taktikai képességek a kasztok által választható bónusz képességek szempontjából Harci képességeknek minősülnek.

 

Képességek leírása

 

Abszolút védelem [Harci]

Magas szinten képzett vagy a védekezésben, igaz, ennek a támadásod látja kárát.

Követelmény: Harci jártasság - Alapfok, Kitérés.

Leírás: Ha a teljes védekezés cselekedetet használod (teljes-körös cselekedet), akkor a Védő Értékedre nem +4, hanem +8 módosítót kapsz.

Alapeset: A teljes védekezés során csak +4 módosító járna a Védő Értékedre.

 

Brutális [Általános]
Írta: Magus88

Különösen kegyetlen és kemény vagy. Kinézeteddel és tetteiddel képes vagy megfélemlíteni az embereket, robosztus tested és marcona képed láttán még a legkeményebbeknek is könnyebben inába száll a bátorsága és megered a nyelve.

Követelmény: Marcona, Erő 16+

Hatás: Dönthetsz úgy, hogy Karizma módosítód helyett az Erőből adódó bónuszodat adod hozzá az Információgyűjtés és Megfélemlítés próbáidhoz. A képesség hatása összeadódik a Marcona képesség hatásával.

 

Brutális fegyver [Harci]
Írta: Marcus

Különösen magas szintre fejlesztetted az Erőből forgatott kétkezes fegyverek használatát, ezért csapásaidba még több erőt tudsz belevinni.

Követelmény: Erő 15+, Fegyverhasználat - Mesterfok (a képességgel használt fegyverre), Támadás erőből.

Előny: Erőből forgatott kétkezes fegyvered sebzéséhez Erő módosítód dupláját adhatod hozzá.

Alapeset: Az Erőből forgatott kétkezes fegyverek sebzéséhez Erő módosítód másfélszeresét adhatod hozzá.

 

Csatatéri buzdítás [Harci]

Jelenléted bátorságot önt szövetségeseid szívébe.

Követelmény: Karizma 13+.

Előny: Egy szabad cselekedet keretében bátorságot önthetsz szövetségeseid szívébe. Minden szövetségesed, aki a te 10 lépés sugarú körzetedben tartózkodik (kivéve téged), és legalább 3-as Intelligenciával rendelkezik, +2 körülmény módosítót kap minden félelem elleni mentődobására.

Egyéb: Ezt a képességet többször is felveheted. Hatása halmozódik, azaz minden egyes alkalommal, amikor felveszed a képességet, a bónusz +2-vel növekszik.

 

Démoni lélek [Regionális]
Írta: Marcus

A Démonikus Óbirodalom idején őseid fajtársaiknál is közelebb kerültek a démonokhoz. A sötét erők eltorzították lelküket, és e torzulás utódaikon - így rajtad - is megmutatkozik, igaz, csak kisebb mértékben. Bár más khálokhoz hasonlóan a te jellemedben sem szerepelhet a Káosz vagy a Halál, de lelked mégis közelebb áll a sötét mágiához.

Régió: Khál.

Előny: Lelked ellenállóbb a fekete mágiával szemben, így minden olyan asztrális és mentális varázslat ellen, mely fekete mágiának is minősül egyben, +4 módosítót kapsz Ellenállásaidra. Ugyanakkor a fehér mágia valamennyire továbbra is idegen lelkedtől, így az ilyen típusú asztrális és mentális varázslatok ellen -2 módosítót kapsz Ellenállásaidra. A képesség hatásai nem érvényesülnek a fizikai testre ható varázslatok esetében.

 

Démoni vér [Regionális]
Írta: Marcus

A Démonikus Óbirodalom idején őseid fajtársaiknál is közelebb kerültek a démonokhoz. A démonok hagyatéka megfertőzte testüket, mely utódaikra is kihatással van, így rád is.

Régió: Khál.

Előny: Amikor közelharcban természetes fegyvereidet használod (karmok, fogak, ütések, rúgások), azokkal csak mágikus fegyverrel sebezhető lényeket is képes vagy megsebezni. A képesség más előnyt, így például támadás vagy sebzés bónuszt nem ad.

 

Drágakőmágiával készült varázstárgyak készítése [Mágikus]
Írta: Marcus

Ismered a drágakövek mágikus tulajdonságait, és képes vagy azokat mágikus hatalommal felruházni.

Követelmény: Ismeret - Ásványok 6+, Ismeret - Mágia (drágakőmágia) 6+, Mesterség - Ékszerészet 6+, Képzett (a követelmény képzettségek közül legalább egyben), Kiválasztott.

Előny: A megfelelő drágakövekbe mágikus energiát zárhatsz, majd tárgyakba foglalhatod őket, esetleg esszenciát készíthetsz a segítségükkel, illetve önmagukban is felhasználhatod őket.

 

Dupla megszakítás [Harci]

A rosszabbik kezedben tartott fegyverrel is leadhatsz egy extra támadást, amikor megszakító támadást hajtasz végre.

Követelmény: Harci reflexek, Kétkezes harc - Mesterfok.

Előny: Amikor egy megszakító támadást hajtasz végre, a rosszabbik kezedben tartott fegyverrel is leadhatsz még egy támadást ugyanazon célpontra. Első támadásod előtt el kell döntened, hogy akarod-e használni a másik kezedet is támadásra. Ha igen, úgy mindkét támadásodra érvényesek a kétkezes harc módosítói.

Ezen képesség csak akkor alkalmazható, ha mindkét fegyveredet Ügyességből forgatod.

 

Erőteljes roham - Alapfok [Harci]

Több erőt tudsz vinni rohamjaidba.

Követelmény: Közepes vagy nagyobb méret, Erő 15+, Képzett roham.

Előny: Amikor rohamozol, a méretedtől függő extra sebzést okozol: Közepes +1d6 Sp, Nagy +2d6 Sp, Hatalmas +3d6 Sp, Óriási +4d6 Sp, Kolosszális +6d6 Sp. A képesség csak akkor működik, ha gyalogosan rohamozol. Ha valami miatt egy roham során többször is támadhatsz, úgy az extra sebzés csak az első ilyen támadásodra vonatkozik.

A képesség csak akkor alkalmazható, ha fegyveredet Erőből forgatod.

 

Erőteljes roham - Mesterfok [Harci]

Rohamjaid még erősebbek.

Követelmény: Közepes vagy nagyobb méret, Erő 17+, Erőteljes roham, Képzett roham, Alap Támadó Érték +6.

Előny: Amikor az Erőteljes roham képesség segítségével rohamozol, az extra sebzés szempontjából egy kategóriával nagyobb méretűnek számítasz. A Kolosszális lények extra sebzése +8d6 Sp lesz.

A képesség csak akkor alkalmazható, ha fegyveredet Erőből forgatod.

 

Élelemgyűjtés [Szakértő]

Utazásaid közben a természetben is könnyen találsz élelmet.

Követelmény: Túlélés 4+.

Előny: A normál napi távolságot teheted meg, miközben Túlélés képzettségedet használva vadászol vagy gyűjtögetsz. Az ilyen célból dobott Túlélés próbáidra +4 szakértő bónuszt kapsz.

Alapeset: Ezen képesség nélkül élelemgyűjtés közben csak fele sebességgel mozoghatsz.

 

Éles kalapács [Fegyverstílus]

Mesterien harcolsz egyszerre egy harci kalapáccsal és egy karddal, így ütéseiddel letaglózhatod ellenfeleidet.

Követelmény: Erő 15+, Fegyverhasználat (harci kalapács) - Mesterfok, Fegyverhasználat (hosszúkard, másfélkezes kard, vagy szablya) - Mesterfok, Képzett lefegyverzés, Képzett öklelés, Kétkezes harc - Alapfok.

Előny: Ha ellenfeledet egyazon körben kalapácsoddal és kardoddal is eltalálod, úgy próbát kell dobnod (d20 + karakterszintjeid fele + az Erő módosítód) Fizikai Ellenállása ellen, különben lehanyatlik és a földre kerül.

A képesség csak akkor alkalmazható, ha mindkét fegyveredet Erőből forgatod.

 

Falanx [Harci]

Képes vagy zárt alakzatban harcolni szövetségeseiddel együtt.

Követelmény: Alap Támadó Érték +1, Pajzshasználat - Alapfok.

Előny: Ha egy nehéz pajzsot és egy könnyű fegyvert használsz, +1 bónuszt kapsz a VÉ-dre. Emellett ha legfeljebb 2 lépés távolságra tartózkodsz egy társadtól, aki szintén egy nehéz pajzsot és egy könnyű fegyvert forgat, valamint szintén rendelkezik ezzel a képességgel, úgy pajzsfalat alkothattok. A pajzsfal minden benne résztvevő karakternek, aki megfelel a fenti feltételeknek, további +2 módosítót ad a VÉ-jére. Így tehát ha egy karakter rendelkezik ezen képességgel, úgy +1 módosítót kap a VÉ-jére, amennyiben többen pajzsfalat alkotnak, úgy összesen +3 módosítót kapnak a VÉ-jükre.

 

Falkataktika [Harci]

Te és az ugyanezen képességgel rendelkező szövetségeseid összehangolhatjátok támadásaitokat egy ellenfél ellen, és jól harcoltok egymás mellett.

Követelmény: Kicsi méret, Ügyesség 13+, Alap Támadó Érték +1.

Előny: Egy Kicsi méretű szövetségeseddel együtt, aki szintén rendelkezik ezzel a képességgel, mindenféle levonás nélkül elfoglalhatjátok egyazon mezőt (2 lépés oldalú négyzet). Ha egy Közepes vagy nagyobb méretű lénnyel harcolsz, és legalább egy másik, Falkataktikával rendelkező lény is fenyegeti ezen ellenfeledet, úgy +1 morális módosítót kapsz támadó dobásaidra. Ez a bónusz az első után minden egyes újabb Falkataktikával rendelkező szövetségesed után +1-gyel nő. A támadó dobásaidhoz járuló teljes morális bónusz nem haladhatja meg az Ügyesség módosítódat.

 

Farkasszellem gyermeke [Regionális]
Írta: Marcus

Fogantatásodkor és születésedkor is farkasok vonítását lehetett hallani a környező erdőkből. A legtöbb ork törzs legendái szerint ez jó előjel, mely azt jelenti, hogy a Farkasszellem figyel és vigyáz rád, bármerre is járj a világban.

Régió: Ork.

Előny: Asztrális és Mentális, valamint Fizikai Ellenállásodra +1 szerencse típusú módosítót kapsz.

Egyéb: Ezt a képességet nem vehetik fel azon ork törzsek tagjai, akik elfordultak a Farkasszellemtől (például Orwellát követik). Ugyanezen okból akkor is elenyészik a hatása, ha időközben karaktered elfordul a Farkasszellemtől.

 

Fegyvertörés távolról [Harci]

Távolsági fegyverrel is eltörheted ellenfeled fegyverét.

Követelmény: Ügyesség 15+, Fegyverhasználat (valamely távolsági fegyver) - Mesterfok, Közeli lövés, Pontos lövés, Alap Támadó Érték +5.

Előny: Tárgyak távolról való támadásakor a teljes sebzés érvényesül, ha vágó vagy zúzó távolsági fegyverrel támadsz. Szúrófegyverekkel, így például nyilakkal is megpróbálhatsz tárgyakat eltörni, de csak a fele sebzés érvényesül; a sebzést azelőtt felezd, hogy a tárgy keménységét figyelembe vennéd. Hogy próbálkozhass, ahhoz a tárgynak a Közeli lövés hatósugarán belül, azaz 10 lábon belül kell lennie.

Alapeset: A tárgyak csak fele sebzést szenvednek a távolsági fegyverektől (kivéve az ostromgépeket és hasonlókat). Fegyvertörést csak közelharcban kísérelhetsz meg, vágó- vagy zúzófegyverrel.

Egyéb: Ezen képesség használatakor nem érvényesülnek a Fegyvertörés képességekből adódó előnyök.

 

Fent a kard és lent a bárd [Fegyverstílus]

Mesterien harcolsz egyszerre egy csatabárddal és egy karddal, és e szokatlan fegyverpárosítással képes vagy kihúzni ellenfeleid lábát.

Követelmény: Fegyverhasználat (csatabárd) - Mesterfok, Fegyverhasználat (hosszúkard, másfélkezes kard, rövid kard, vagy szablya) - Mesterfok, Képzett gáncsolás, Kétkezes harc - Alapfok.

Előny: Ha ellenfeledet egyazon körben csatabárdoddal és kardoddal is eltalálod, úgy azonnal megpróbálkozhatsz egy földrevitellel, amely egy szabad cselekedetedbe kerül. (Ha sikerrel jársz, felhasználhatod Képzett gáncsolás képességedet arra, hogy egy extra támadást adhass le földrekerült ellenfeledre.)

A képesség csak akkor alkalmazható, ha mindkét fegyveredet Erőből forgatod.

 

Fenyegető kiállás [Regionális]

Jól ki tudod használni veszett híredet és fenyegető megjelenésedet.

Régió: Ork vagy khál.

Követelmény: Karizma 10+.

Előny: Megfélemlítés próbáidra +4 módosítót kapsz.

 

Félelmetes kisugárzás [Általános, Harci]

Képes vagy félelmet kelteni ellenfeleidben.

Követelmény: Karizma 13+, Alap Támadó Érték +1.

Előny: Egy egyszerű cselekedet keretében lenyűgözheted ellenfeled. Ellenfelednek 10 lépésen belül kell tartózkodnia, látnia kell téged, és rendelkeznie kell Intelligencia tulajdonsággal. Ha a dobásod (d20 + karakterszintjeid fele + a Karizma módosítód) nagyobb az ellenfél pajzsok nélküli Asztrális Ellenállásánál, akkor 10 percre megrendült állapotba kerül. A képesség nem fejti ki hatását, ha a célpont már megrendült állapotban van.

 

Félhold [Fegyverstílus]

Kitűnően harcolsz egyszerre egy karddal és egy tőrrel. Egy elegáns mozdulattal kicsavarhatod ellenfeled kezéből annak fegyverét, miközben fegyvereidet egymással összhangban forgatod.

Követelmény: Fegyverhasználat (hosszúkard, másfélkezes kard, rövid kard, vagy szablya) - Mesterfok, Fegyverhasználat (tőr) - Mesterfok, Képzett lefegyverzés, Kétkezes harc - Mesterfok.

Előny: Ha ellenfeledet egyazon körben kardoddal és tőröddel is eltalálod, azonnal megpróbálkozhatsz egy lefegyverzéssel egy szabad cselekedet keretében.

A képesség csak akkor alkalmazható, ha mindkét fegyveredet Ügyességből forgatod.

 

Félrelépés [Harci]

Ügyesen mozogsz a harcmezőn.

Követelmény: Ügyesség 15+, Akrobatika 9+, Kitérés, Mozgékonyság.

Előny: Körönként egyszer, amikor egy megszakító támadást adsz le, támadásod után elvégezhetsz egy kiegészítő mozgást is. Emellett minden egyéb kiegészítő és normál mozgásod is megmarad az adott körben. A képesség nehéz vértezetben nem alkalmazható.

 

Figyelemelterelő támadás [Alvilági, Harci]

Támadásaid megzavarják ellenfeledet, és elvonják a figyelmét társaid támadásairól.

Követelmény: Átverés 6+.

Előny: Miután leadtad támadásaidat ellenfeledre, akár sikerrel jártál, akár nem, ezen célpont ellen az összes többi támadó +1 körülmény módosítót kap a támadó dobására, egészen addig, míg újra rád nem kerül a cselekvés sora.

 

Formáció szakértő [Taktikai]

Képzett vagy a formációban, másokkal együtt való mozgásban és harcban.

Követelmény: Alap Támadó Érték +6.

Előny: A Formáció szakértő képesség segítségével háromféle harci manővert hajthatsz végre. Ezen képesség előnyeit akkor is élvezheted, ha olyan szövetségesekkel harcolsz egy formációban, akik nem rendelkeznek ezzel a képességgel.

Belépés a résbe: Ezen manőver használatához legfeljebb egy mozgásnyi távolságra lehetsz egy elesett bajtársadtól, és a kettőtök között lévő összes mezőn legalább egy-egy szövetségesednek kell tartózkodnia. Azonnal elvégezhetsz egy mozgás cselekedetet (mintha készenlétbe helyezted volna), mellyel az elesett bajtársad által elfoglalt mezőbe léphetsz.

Lándzsafal: E manőver használatához valamilyen szálfegyvert kell forgatnod, és mindkét oldaladon lennie kell egy-egy szövetségesednek, aki ugyanolyan fegyvert forgat, mint te. Ha ezen feltételek teljesülnek, minden támadó dobásodra +2 bónuszt kapsz.

Pajzszár: A manőver használatához neked és melletted álló szövetségeseidnek készenlétbe kell helyeznetek pajzsaitokat. Ha így tesztek, +1 bónuszt kapsz a VÉ-dre.

 

Harci behemót [Taktikai]

Erődet és lendületedet jól használod ki a harcok során.

Követelmény: Fegyvertörés - Alapfok, Támadás erőből, Alap Támadó Érték +6.

Előny: A Harci behemót képesség segítségével háromféle harci manővert hajthatsz végre. A manőverek mindegyikéhez Erőből kell forgatni fegyveredet.

Fegyvertörő kaszabolás: Ezen manőver használatához egy sikeres fegyvertörés keretében meg kell semmisítened ellenfeled fegyverét vagy pajzsát. Ha így teszel, azonnal kapsz egy extra közelharci támadást célpontod ellen. Az extra támadásodat ugyanazzal a fegyverrel és ugyanazzal a TÉ bónusszal adod le, mint amivel a fegyvertörést végrehajtottad.

Lendületes támadás: E manőver használatához az első körben meg kell rohamoznod ellenfeledet, majd a második körben a Támadás erőből képességed használatával kell támadnod. A TÉ levonásodnak legalább -5-nek kell lennie. A második körben a TÉ levonásod másfélszeresét kapod meg bónuszként a sebzésedre, vagy háromszorosát, ha fegyveredet két kézzel forgatod. Így például ha -6 levonást vállalsz a TÉ-dre, sebzésedre +9 bónuszt kapsz egykezes fegyver forgatásakor, vagy +18 bónuszt, ha kétkezes fegyvert vagy két kézben forgatott egykezes fegyvert használsz.

Taszító csapások: A manőver használatához sikeres öklelést kell végrehajtanod ellenfeled ellen. A következő körben ezen ellenfeled ellen +1 bónuszt kapsz támadó és sebzés dobásaidra minden egyes mezőért, amivel hátrébbtaszítottad ellenfeledet. Ha például egy orkot 4 lépéssel (2 mezővel) taszítottál hátrébb, akkor a következő körben az ork ellen +2 bónuszt kapsz támadásaidra és sebzésedre.

 

Harci érzék [Harci]

Kitűnő harci érzékeid miatt nehezebb téged közrefogni.

Követelmény: Intelligencia 13+, Alap Támadó Érték +1.

Előny: A támadóid nem kapják meg a szokásos +2 TÉ bónuszt, amikor közrefognak téged. Ez a képesség nem érvényesül akkor, ha valamilyen okból nem érvényesül a VÉ-re kapott Ügyesség módosítód, például ha készületlennek számítasz. Ha közrefogtak, továbbra is alkalmazható ellened az orvtámadás.

 

Harci összehangolás [Harci]

Pontosan nyomon követve a harci eseményeket, képes vagy összehangolni szövetségeseid harci cselekedeteit. Ezáltal előnybe kerülnek, és olyan lehetőségeket is kihasználhatnak, amelyeket egyébként észre sem vennének.

Követelmény: Intelligencia 13+, Észlelés 4+, Alap Támadó Érték +4.

Előny: A képesség segítségével kitalálhatod, hogy ellenfeleitek mit fognak cselekedni, és szövetségeseidet utasíthatod, hogy mit tegyenek az adott esetben. A képesség használatához egy teljes-körös cselekedet szükséges, amíg elemzed a jelenlegi harci helyzetet. A következő körben szövetségeseid - feltéve, hogy hallják és értik az utasításaidat - +1 bónuszt kapnak a TÉ-jükre, valamint egy kiegészítő mozgás keretében kétszer annyit tehetnek meg, mint egyébként (10-es alap sebesség esetén tehát 4 lépést).

Ha több körön át használod a képességet, a bónuszok nem adódnak össze, de megmaradnak egészen addig, amíg szövetségeseid jól hallanak téged.

 

Hatékony megszakítás [Harci]

Mindig résen vagy, hogy a lehető legjobban kihasználhasd ellenfeled védelmének lanyhulását.

Követelmény: Ügyesség 15+, Harci reflexek.

Előny: Támadó dobásodhoz +2 járul, amikor megszakító támadásokat adsz le. A képesség csak Ügyességből forgatott fegyverekkel alkalmazható.

 

Havonfutó [Általános]

Könnyen és gyorsan haladsz hóban és a jég felületén is.

Előny: Laza hóban is teljes sebességgel haladhatsz, mintha nyílt terepen mozognál. Jeges felületeken is jól mozogsz, és +5 szakértő bónuszt kapsz az elcsúszás ellen dobott Egyensúly próbáidra.

 

Három hegy [Fegyverstílus]

Mesterien harcolsz kétkezes zúzófegyverekkel.

Követelmény: Erő 13+, Fegyverhasználat (csatacsillag vagy kétkezes buzogány) - Mesterfok, Kaszabolás - Alapfok, Képzett öklelés, Támadás erőből.

Előny: Ha nehéz zúzófegyvereddel egy körön belül kétszer is eltalálod egyazon ellenfeled, úgy próbát kell dobnod Fizikai Ellenállása ellen (d20 + karakterszintjeid fele + az Erő módosítód). Siker esetén célpontod 1 körre bódultnak fog minősülni a fájdalom miatt.

 

Hátrataszítás [Harci]

Hátrataszíthatod ellenfeleidet, amikor eltalálod őket közelharcban.

Követelmény: Erő 17+, Képzett öklelés, Támadás erőből.

Előny: Ha egy veled azonos vagy kisebb méretű ellenfél által elfoglalt mezővel szomszédos mezőn állsz, és eltalálod őt közelharcban, azonnal végrehajthatsz ellene egy különleges öklelés támadást. Ha sikerrel jársz, 2 lépéssel (egy mezővel) hátrébbtaszítod ellenfeledet, te pedig az általa eddig elfoglalt mezőbe lépsz. Te választhatod meg, hogy célpontod hátra, jobbra hátra, vagy balra hátra mozogjon egy mezőt.

Nem taszíthatod ellenfeledet szilárd tárgyakon keresztül, illetve mások által elfoglalt mezőbe. Ha nem tudsz belépni az ellenfeled által korábban elfoglalt területre, úgy a hátrataszítást sem hajthatod végre.

Ezt a képességet körönként egyszer hajthatod végre.

A képesség használata közben végzett mozgás nem vált ki megszakító támadást.

 

Hegyi harcos [Harci]

Képzett vagy a hegyvidékek egyenetlen terepén való harcban.

Követelmény: Túlélés 5+, Alap Támadó Érték +3.

Előny: Amikor közelharcban magasabbról támadod ellenfeledet, +1 bónuszt kapsz a sebzésedre. Amikor magasabbról használsz célzófegyvert ellenfeled ellen, +1 bónuszt kapsz a TÉ-dre.

Amikor ellenfeled közelharcban magasabbról támad rád, nem kapja meg ellened a szokásos +1 TÉ módosítót.

Amikor meredek lejtőkön mozogsz, +2 járul Egyensúly képzettség próbáidhoz.

Alapeset: Aki közelharcban magasabbról támad, +1 módosítót kap a TÉ-jére. Aki távolsági fegyvereket használ magasabbról, semmilyen bónuszt nem kap.

 

Hidegtűrés - Alapfok [Általános]

Vagy mert fagyos környezetben nőttél fel, vagy mert hozzáedződött szervezeted a fagyhoz, nem okoz számodra gondot az alacsony hőmérsékletű környezetben való lét.

Követelmény: Szívósság +2.

Előny: Kényelmesen élhetsz fagyos környezetben is (-30 és 0 Celsius-fok között), anélkül, hogy folyamatosan próbára kellene tenned Fizikai Ellenállásodat. A faggyal és hideggel kapcsolatos hatások ellen minden próbádhoz és mentődobásodhoz +2 járul.

 

Hidegtűrés - Mesterfok [Általános]

Kiképzésed és természetes ellenállásod révén kifejlődött benned a hideggel szembeni ellenállás.

Követelmény: Hidegtűrés - Alapfok, Szívósság +6.

Előny: A faggyal szemben 5-ös SFÉ-t kapsz. Ha már rendelkezel SFÉ-vel a faggyal szemben, úgy az 5 ponttal növekszik.

Egyéb: Ezt a képességet többször is felveheted, hatása összegződik. Ezen képesség révén nem tehetsz szert 15-ösnél nagyobb SFÉ-re a faggyal szemben.

 

Hitetlen [Általános]
Írta: Marcus

Nem hiszel abban, hogy az istenek befolyásolhatják az ynevi halandók sorsát, és ez lelkedet is ellenállóbbá teszi az istenek követőinek praktikáival szemben.

Követelmény: Akaraterő 10+.

Előny: A szakrális mágia varázslatai ellen Asztrális és Mentális Ellenállásodhoz hozzáadhatsz +2-t.

Egyéb: A hitetlenségnek vannak hátrányai is, melyek a képesség felvétele nélkül is érvényesülhetnek. Így például egy hitetlen karakter nem használhat szakrális varázstárgyakat, de ennél is fontosabb, hogy a jószándékú papi varázslatok (így például a Gyógyítás) sem hatnak rá, kivéve, ha a varázslat pozitív hatásai közvetetten érvényesülnek (azaz az Élelemteremtéssel teremtett ételből például nyugodtan ehet).

 

Hőtűrés [Általános]

Hozzászoktál a forró környezetben való léthez.

Előny: A hőség hatásai (lásd a Kalandmesterek fejezetét) elleni Fizikai Ellenállásodra +10-et kapsz.

 

Igaz hívő [Kegyelt]
Írta: Marcus

Életedet istenednek tetszően éled, sosem mulasztod el az áldozatokat, a hitet hűen szolgálod. Ez istenednek is tetszik, ezért a szokásosnál nagyobb kegyben részesít téged.

Követelmény: Kegyelt kasztszintek (pap vagy paplovag) 4+, Kegyelt.

Előny: Példamutató életed eredményeként istened könnyebben juttat neked hatalmából, ezért Isteni Kegy értéked 3 ponttal emelkedik.

Egyéb: A képesség felvételéhez karakterednek példás életet kell folytatnia, mely játéktechnikailag nehezen mérhető, így ezen követelmény teljesüléséről KM-ednek kell megbizonyosodnia.

 

Íjászhagyomány [Regionális]
Írta: Magus88

A Könnyűléptűek népe több ezer éves tapasztalatot halmozott fel az íjászat terén. Ez náluk nem csak a harc egy formája, sokkal több annál; ez hagyomány. Rítus, amit minden rátermettebb elf gyermeknek megtanítanak szülei, olyan tudás, mely a többi nép íjásza fölé emeli a Szépek népének gyermekeit.

Régió: Elf.

Követelmény: Ügyesség 13+, Intelligencia 13+.

Hatás: Képes vagy néped hagyatékának köszönhetően kiszámítani és korrigálni a természet erőit, miközben célzásra emeled az íjadat. A környezetből fakadó módosítóknak (szél, fényviszonyok, takarás) csak a felét kell számba venned, mikor íjat feszítesz.

Egyéb: A képesség együtt számítandó az Íjászok népe nevű képességgel, ám mindkettőt csak akkor használhatod, ha valamilyen íjat használsz, egyéb távolsági fegyverek esetén elvesznek ezek a bónuszaid.

 

Íjászok népe [Regionális]
Írta: Magus88

A Szépek népe köztudottan a legjobb íjászokat neveli egész Yneven: mivel érzékeik sokkalta kifinomultabbak az emberekéinél, ezért a messzebb lévő célokat is könnyedén eltalálják.

Régió: Elf.

Hatás: Elfnek születtél, a véredben van az íjászat tudománya. Kiemelkedő látásodat képes vagy hasznosítani íjászat közben is, így neked a távolságból fakadó levonásoknak csak a felét kell levonnod a Támadó Értékedből.

A képességből fakadó előnyöket csak akkor kapod meg, ha valamilyen íjat használsz, minden egyéb távolsági fegyver esetén elvesznek ezen bónuszaid.



Kétkezes harc túlméretezett fegyverrel [Harci]

Az átlagosnál nagyobb méretű fegyvereket is jól forgatsz a rosszabbik kezedben.

Követelmény: Erő 13+, Kétkezes harc - Alapfok.

Előny: Ha egy egykezes fegyvert forgatsz a rosszabbik kezedben, akkor az a kétkezes harc módosítói szempontjából könnyű fegyvernek számít.

 

Kitűnő összhang [Szakértő]

Jobban ki tudod használni azt, ha két, egymást jól kiegészítő képzettséget is ismersz.

Előny: Amikor valamely képzettségedre összhang bónuszt kapsz, a bónuszhoz mindig hozzáadhatsz még +1-et.

 

Kocsmai verekedés [Alvilági, Harci]
Írta: Magus88

Képes vagy fegyverként használni bármit, ami a kezed ügyébe kerül egy kocsmai verekedés során. Bajvívókat megszégyenítő ügyességgel bánsz a korsókkal és széklábakkal, ha egy késdobálóban csetepatéra kerül a sor.

Előny: Hátrányok nélkül harcolhatsz a kocsmában szerteszét heverő potenciális fegyverekkel, a széklábbakkal és korsókkal. Az alábbi táblázat néhány fegyverként felhasználható tárgy értékeit hivatott bemutatni, ám ezek csak példák a KM számára, akinek mindig a helyzettől függően kell meghatároznia a tárgyak értékeit (hisz nem mindegy, hogy a szék alatt egy kis zsámolyt, vagy egy jóval nehezebb fa széket értünk). A kocsmai fegyverek általában Erőből forgathatók, de akadnak kivételek.

Alapeset: A képességgel nem rendelkező karaktereket a képzetlen fegyverhasználatból fakadó hátrányok sújtják, amennyiben a fent említett fegyvereket akarják harcban használni.

 

Kőhát [Harci]

Képzett vagy a földmélyi járatokban való harcban, és több támadó ellen is jól tudsz védekezni, ha hátadat egy falnak vetheted.

Követelmény: Kürtőharc, Pajzshasználat - Alapfok.

Előny: Ha pajzsot használsz, miközben az általad elfoglalt terület legalább egy oldala teljes egészében kapcsolatban van egy fallal, nem lehet téged oldalba támadni.

 

Kürtőharc [Harci]

Képzetten harcolsz és manőverezel szűk helyeken és földmélyi járatokban.

Követelmény: Alap Támadó Érték +1.

Előny: Nem kapsz levonást TÉ-dre vagy VÉ-dre, amikor szűk helyen mozogsz.

Alapeset: Minden egyes mező (2 lépés), amelyet szűk helyen mozogsz, kétszer annyinak számít, valamint ilyenkor -4 levonás járul TÉ-dhez és VÉ-dhez egyaránt.

 

Kürtőlovaglás [Harci]

Jól manőverezel hátasokkal szűk helyeken és földmélyi járatokban.

Követelmény: Kürtőharc, Lovas harc - Alapfok.

Előny: Sem te, sem hátasod nem kaptok levonást TÉ-tekre vagy VÉ-tekre, amikor szűk helyen mozogtok. Te magad bármely olyan helyen harcolhatsz, ahol hátasod elfér. Ezen képesség hatására hátasod nem fog tudni áthaladni olyan szűk helyeken, ahol egyébként sem lenne képes erre.

 

Lefegyverzés távolról [Harci]

Távolsági fegyverrel is lefegyverezheted ellenfeled.

Követelmény: Ügyesség 15+, Fegyverhasználat (valamely távolsági fegyver) - Mesterfok, Közeli lövés, Pontos lövés, Alap Támadó Érték +5.

Előny: Az általad Mesterfokon használt távolsági fegyverekkel megpróbálhatod lefegyverezni ellenfeleidet, ha azok a Közeli lövés hatósugarán, azaz 10 lábon belül vannak.

Egyéb: Ezen képesség használatakor nem érvényesülnek a Képzett lefegyverzés képességből adódó előnyök.

 

Lefogás távolról [Harci]

Megpróbálhatod egy távolsági támadással lefogni ellenfeledet, mintha csak birkóznátok.

Követelmény: Ügyesség 15+, Fegyverhasználat (valamely távolsági fegyver) - Mesterfok, Közeli lövés, Pontos lövés, Alap Támadó Érték +5.

Előny: Távolról tehetsz egy birkózás próbát ellenfeled lefogására azáltal, hogy például a ruhája egy darabját odaszegezed egy falhoz. A célpontnak egy fal, fa, vagy más olyan felület 2 láb sugarú körzetében kell lennie, amelybe egy lőtt vagy dobott fegyver beleállhat, valamint olyan ruhát vagy páncélt kell viselnie, amely a lefogásra alkalmas. Sikeres távolsági támadást kell dobnod (nem távolsági erintő támadást), majd sikeres birkózás ellenpróbát kell dobnod (a te és ellenfeled méret módosítói továbbra is érvényesek). A szabaduláshoz a célpontnak 15-ös célszámra kell dobnia egy Erő vagy Szabadulóművészet próbát, amely egy egyszerű cselekedetet vesz igénybe.

Egyéb: Ezen képesség használatakor nem érvényesülnek a Képzett birkózás képességből adódó előnyök.

 

Lovas íjászat - Mesterfok [Harci]

Szinte ugyanolyan jól célzol hátasodon ülve, mintha a földön állnál.

Követelmény: Fegyverhasználat (valamely távolsági fegyver) - Mesterfok, Lovas harc - Alapfok, Lovas íjászat - Alapfok, Lovaglás 9+.

Előny: Azon távolsági fegyverekkel, melyek használatában Mesterfokon képzett vagy, jóval kisebb levonásokkal támadhatsz lóhátról is. Ha a hátas üget (két mozgás-értékű cselekedetet végez), úgy nem kapsz levonást a TÉ-dre, míg ha vágtat, a módosító csak -2. Hátasod mozgása során bármikor támadhatsz.

 

Lovassági roham [Taktikai]

A lóhátról folytatott harc szinte második természeteddé vált.

Követelmény: Képzett lovasroham, Legázolás, Lovas harc - Alapfok, Alap Támadó Érték +6.

Előny: A Lovassági roham képesség segítségével háromféle harci manővert hajthatsz végre.

Kiütés a nyeregből: Ezen manőver használatához lovon kell ülnöd, és egy lovon ülő ellenfeledet kell megrohamoznod. Ha támadásod talál, ingyen megpróbálkozhatsz egy ökleléssel. Ha öklelésed sikeres, úgy a normális módon hátrataszítod ellenfeledet, ugyanakkor annak hátasa ott marad, ahol az öklelés pillanatában volt (ha ő is rohamozott, úgy a ló halad tovább, és a lovas marad ott).

Megállíthatatlan legázolás: Több ellenfél ellen is megpróbálkozhatsz legázolással, minden egyes ellenfél ellen külön-külön kidobva támadásodat, ahogy az a Harcrendszer Áttörés címszava alatt, illetve a Legázolás képesség leírásában szerepel. Hátasod minden egyes sikeresen legázolt ellenfeled ellen kap egy ingyen támadást elsődleges fegyverével.

Ugrató roham: A manőver használatához lovon kell ülnöd, és egy olyan ellenfelet kell rohamoznod, aki legalább egy méretkategóriával kisebb hátasodnál. A roham cselekedet mozgás részének végén dobj egy Lovaglás próbát. A dobás előtt döntsd el, hogy milyen célszámra akarsz dobni: 10-es célszám esetén +2 Sp-t sebzel, míg 20-as célszám esetén +4 Sp-t. Ha elrontod ezen Lovaglás próbádat, úgy nem találod el a célpontodat (nem is dobhatsz támadást), míg ha 5-tel vagy többel rontottad el a próbát, úgy még le is esel a hátasodról, és az általa elfoglalt mező melletti mezőben érsz földet.

 

Majomfogás [Harci]

Képes vagy a méretednél nagyobb fegyvereket is használni.

Követelmény: Erő 13+.

Előny: Képes vagy a saját méretkategóriádnál egy kategóriával nagyobb méretű fegyvereket használni, miközben -2 levonást kapsz a TÉ-dre. Ugyanakkor a fegyver forgatásába fektetett energia ugyanannyi marad. Például egy Nagy méretű hosszúkard (ami egy Nagy méretű lénynek egykezes fegyver) egy ezen képességgel nem rendelkező, Közepes méretű lénynek kétkezes fegyvernek számít. Egy Közepes méretű lény számára, aki rendelkezik ezzel a képességgel, ugyanez a fegyver már egykezesnek minősül. Egy nagyobb könnyű fegyvert könnyű fegyverként forgathatsz, vagy egy nagyobb kétkezes fegyvert kétkezesként. Nem forgathasz nagyobb fegyvert a rosszabbik kezedben, és nem használhatod ezt a képességet kétfejű fegyverekkel.

Alapeset: A saját méretednél nagyobb méretű fegyvereket -2 TÉ levonással forgathatod, és a fegyver forgatásába fektetett energia is megnövekedik. Egy nagyobb könnyű fegyver egykezesnek számít, egy nagyobb egykezes fegyver kétkezesnek, míg egy nagyobb kétkezes fegyvert egyáltalán nem használhatsz.

 

Matrózláb [Általános]

Hozzászoktál a hajófedélzet állandó mozgásához, és ezt előnyödre tudod használni.

Előny: Amíg egy hajó fedélzetén tartózkodsz, +2 bónuszt kapsz Akrobatika és Egyensúly próbáidra, valamint +1 bónuszt kapsz a kezdeményezésedre.

 

Mechanikai adottság [Regionális]
Írta: Magus88

Azt beszélik, a kahreiek mind Gi-Elron keze nyomát hordozzák magukon. És hát mi tagadás, a mechanika fellegvárában valóban több mesterember él, mint szerte Yneven együttvéve. A legnagyobb mesterei ők a mechanikának, a gépeknek és a furcsa találmányoknak. Mestereik különös tehetségről tesznek tanúbizonyságot, ha tervezésre, megvalósításra, vagy építésre kerül sor, és ehhez mozgó részekre van szükség.

Régió: Kahre.

Hatás: +2 bónuszt kapsz minden Mesterség vagy Szakma próbádra, amihez mozgó alkatrészeket kell felhasználnod, beleértve az óraművességet és a fegyerkovácsolást is.

 

Medveagyar [Fegyverstílus]

Kitűnően harcolsz egyszerre egy csatabárddal és egy tőrrel. Egy pillanat alatt közel tudsz kerülni ellenfeledhez.

Követelmény: Erő 15+, Fegyverhasználat (csatabárd) - Mesterfok, Fegyverhasználat (tőr) - Mesterfok, Fegyvertörés - Alapfok, Kétkezes harc - Alapfok, Támadás erőből.

Előny: Ha ellenfeledet egyazon körben csatabárdoddal és tőröddel is eltalálod, akkor egy szabad cselekedet keretében azonnal megpróbálkozhatsz egy megragadással, megszakító támadás kiváltása nélkül, mintha rendelkeznél a Képzett birkózás képességgel. Nincs szükség közelharci érintő támadásra a kezdéshez.

Ha a megragadás sikeres, úgy elejted a csatabárdodat, de azonnal kapsz egy extra támadást a megragadott ellenfeled ellen a tőröddel, melyre a legmagasabb Alap TÉ-d érvényes (ugyanakkor a birkózás közben való támadás miatti -4 TÉ levonás is érvényesül). A további körökben továbbra is támadhatsz a tőröddel birkózás közben, a szokásos levonásokkal.

A képességet csak akkor használhatod, ha mindkét fegyveredet Erőből forgatod.

 

Megszokott fegyver [Harci]

Évek hosszú során annyira hozzászoktál fegyveredhez, hogy különleges kapcsolatot alakítottál ki vele, melynek köszönhetően ezt a fegyvert sokkal jobban tudod használni harcban, mint akár egy másik, teljesen hasonlót.

Követelmény: Alap Támadó Érték +6, Fegyverhasználat (a választott fegyverre) - Mesterfok.

Leírás: Válassz egy mestermunka fegyvert, melyet már régebben, legalább egy szintlépés óta hordoz a karakter. Ezzel a fegyverrel olyannyira összeszoktál már, hogy ismered annak minden egyes apró részét, így tökéletesen tisztában vagy fegyvered képességeivel. Ha ezzel a fegyverrel szállsz harcba, +2 módosítót kapsz a Támadó Értékedre, illetve +1 módosítót a sebzésedre. Ilyen kapcsolat szokott kialakulni a családi ereklyeként őrzött és generációról generációra szálló, használatban lévő fegyverek és forgatóik között. Ha a karakter másik, akár ugyanolyan típusú fegyvert vesz a kezébe, a módosító nem érvényesül. Ha elveszíti a fegyverét, akkor egy új fegyverrel való kapcsolat kialakításához legalább egy szintlépésnyi időn keresztül csak azzal harcolhat, hogy újra felvehesse a képességet, immáron erre az új fegyverre.

Speciális: A módosító összeadódik a mestermunka kialakítás nyújtotta +1 módosítóval. Többször is felvehető a képesség, de minden esetben másik, konkrét fegyverre kell felvenni.

 

Mennydörgő üllő [Fegyverstílus]

Mesterien harcolsz egyszerre egy kalapáccsal és egy csatabárddal, és mennydörgő csapásokat osztogathatsz a fegyverek ezen egyedi párosával.

Követelmény: Erő 13+, Fegyverhasználat (csatabárd) - Mesterfok, Fegyverhasználat (harci kalapács) - Mesterfok, Fegyvertörés - Alapfok, Kétkezes harc - Alapfok, Támadás erőből.

Előny: Ha ellenfeledet egyazon körben csatabárdoddal és kalapácsoddal is eltalálod, úgy próbát kell dobnod annak Fizikai Ellenállása ellen (d20 + karakterszintjeid fele + az Erő módosítód). Siker esetén célpontod 1 körre kábultnak fog számítani.

 

Mesterlövészet [Harci]

Akkor is el tudod találni célpontodat, amikor mások a fedezék miatt nem találnának.

Követelmény: Ügyesség 15+, Fegyverhasználat (valamely távolsági fegyver) - Mesterfok, Közeli lövés, Pontos lövés, Alap Támadó Érték +3.

Előny: Fedezékben tartózkodó célpontjaid csak a fedezék által adott VÉ módosító felét kapják meg ellened.

Alapeset: Lásd Fedezék, az Alapkönyv 291-292. oldalán.

 

Mindendobó [Harci]

Kezedben bármilyen fegyver halálos távolsági fegyverré válhat.

Követelmény: Ügyesség 15+, Fegyverhasználat (az adott fegyverre) - Alapfok, Alap Támadó Érték +2.

Előny: Bármilyen közelharci fegyvert úgy dobhatsz, mintha az távolsági fegyver lenne. Az ezen képességgel használt fegyverek hatótáv-egysége 3 láb.

Alapeset: Közelharci fegyvereket csak -4 TÉ-vel dobhatsz, hacsak nem rendelkeznek hatótáv-egységgel (mint amilyen például a tőr).

 

Mindent vagy semmit [Harci]

Rohamkor minden figyelmedet a minél nagyobb pusztítás véghezvitelére fordítod, így sokkal nagyobb károkat okozhatsz, ha találsz.

Követelmények: Alap Támadó Érték +4, Képzett roham.

Leírás: Mikor rohamot jelentesz be, hogy megrohand az ellenfeledet, akkor használhatod ezt a képességet. A képesség hatására, ha a roham során eltalálod a célpontodat, azonnal egy újabb támadást leadhatsz rá az eredeti Támadó Értékeddel, amit a roham során használtál. A képesség használatát követő körben azonban csak egyetlen egyszerű cselekedet hajthatsz végre. Ha a roham során nem sikerült eltalálnod a célpontodat, akkor az kap ellened egy szabad támadást.

 

Nehéz csontozat [Regionális]
Írta: Marcus

Úgy születtél, hogy tested a szokásosnál nagyobb terhelést képes elviselni.

Régió: Ork, törpe, udvari ork.

Követelmény: Állóképesség 15+.

Előny: Szívósság jellemződ (és így Ép-id száma és Fizikai Ellenállásod is) +2 ponttal emelkedik.

Egyéb: A Nehéz csontozat képesség hatása összeadódik az Edzettség képesség hatásával.

 

Nyelvérzék [Általános]
Írta: Marcus

Sokat utazol Ynev különféle tájain, rengeteg nyelvvel találkozol, melyeket könnyen és gyorsan el is tudsz sajátítani.

Követelmény: Nyelvismeret (legalább két nyelv) 4+.

Előny: Számodra minden Nyelvismeret képzettség elsődlegesnek számít, akkor is, ha a Nyelvismeret nem szerepel aktuális kasztod elsődleges képzettségeinek listáján. Ez a képesség az ősi nyelvekre nem vonatkozik (ugyanakkor KM-ed tehet bizonyos engedményeket ezek tanulmányozása folyamán).

 

Nyitott elme [Általános]

Képes vagy magadtól továbbfejleszteni tudásodat.

Előny: Azonnal kapsz 5 Kp-t. Ezen Kp-kat a normál módon költheted el, azaz képzettségeid szintje nem mehet a maximum fölé.

Egyéb: Ezt a képességet többször is felveheted, minden egyes alkalommal újabb 5 Kp-t kapsz.

 

Nyomeltüntetés [Szakértő]

Jól tünteted el az általad hagyott nyomokat, így mások nehezen tudnak követni.

Követelmény: Túlélés 4+.

Előny: Az általad hagyott nyomok követésére dobott Túlélés próbák célszáma 5-tel emelkedik. Ha csak fele sebeséggel haladsz és nyomaid eltüntetésére is figyelmet fordítasz, úgy a célszám 10-zel emelkedik.

 

Okos birkózás [Harci]

Nagyobb eséllyel szabadulsz ki nagyobb méretű lények szorításából.

Követelmény: Kicsi vagy Közepes méret, Képzett birkózás.

Előny: Ha ellenfeled Közepesnél nagyobb méretű, körülmény módosítót kapsz az ellenfél megragadás vagy lefogás próbái ellen. A bónusz mértéke az ellenfél méretétől függ, az alábbiak szerint.

Fegyver Sebzés Sebesség Tulajdonság
Korsó 1d3 4 E/Ü
Szék 1d6 5 E
Székláb 1d5 4 E/Ü
Deszka 1d6 6 E
Hordó (kicsi) 1d5 5 E
Hordó (közepes) 1d6 6 E
Gyertyatartó 1d6 5 E/Ü

 

Óriások végzete [Taktikai]

Képzett vagy a nálad nagyobb méretű ellenfelek elleni harcban.

Követelmény: Közepes vagy kisebb méret, Akrobatika 5+, Alap Támadó Érték +6.

Előny: Az Óriások végzete képesség segítségével háromféle harci manővert hajthatsz végre.

Halál alulról: Ezen manőver használatához a lentebb található lebukás manőver sikeres alkalmazására van szükség. Azonnal leadhatsz egy támadást azon ellenfeled ellen, aki alá lebuktál. Ellenfeled ilyenkor készületlennek számít, támadó dobásodra pedig +4-et kapsz.

Lebukás: E manőver használatához a teljes védekezés cselekedetet kell alkalmaznod, miközben egy nálad legalább két méretkategóriával nagyobb ellenfél támad rád. +4 kitérés bónuszt kapsz a VÉ-dre, amely összeadódik a teljes védekezésből származó bónusszal. Ha ellenfeled célt téveszt, egy szabad cselekedet keretében dobhatsz egy Akrobatika próbát 15-ös célszám ellen, amikor legközelebb rád kerül a sor. Sikeres próba esetén azonnal átmozoghatsz ellenfeled átellenes oldalára (sikeresen lebuktál és átcsusszantál ellenfeled alatt). Ha ellenfeled másik oldalán nincsen szabad mező, vagy ha sikertelen az Akrobatika próbád, a kiinduló mezőben maradsz, és nem sikerül lebuknod ellenfeled alá.

Rámászás: A manőver használatához egy nálad legalább két kategóriával nagyobb ellenfél mellé kell mozognod. A következő körben egy szabad cselekedet keretében Mászás próbát kell dobnod 10-es célszám ellen, hogy felmászhass ellenfeled hátára vagy valamelyik végtagjára (ekkor a lény által elfoglalt mezők valamelyikére mozogsz). A lény, akire felmásztál, csak -4 levonással támadhat rád, mivel nem tud igazán jól lendületet venni. Ha a lény mozog, akkor te is vele együtt mozogsz. A lény megpróbálhat lerázni téged úgy, hogy egy birkózás ellenpróbát dob a te Mászás próbáddal szemben. Ha a lény sikerrel jár, akkor véletlenszerűen valamelyik vele szomszédos mezőbe kerülsz.

 

Pajzscsapás [Harci]

Pajzsoddal leütheted ellenfeled.

Követelmény: Pajzshasználat - Mesterfok, Pajzsroham, Alap Támadó Érték +6.

Előny: Egy teljes-körös cselekedet vagy egy roham részeként leadhatsz egy támadást ellenfeledre. Ha találsz, akkor a normál sebzésen felül próbát kell dobnod ellenfeled Fizikai Ellenállása ellen (d20 + karakterszintjeid fele + az Erő módosítód). Ha dobásod sikeres, úgy célpontod 1 körön át kábultnak fog számítani (pontosan addig, ameddig ismét sorra nem kerülsz). Bizonyos lényeket nem lehet ilyen módon elkábítani.

 

Pajzs és csatabárd [Fegyverstílus]

Mesterien harcolsz egyszerre két csatabárddal, miközben alkarodra egy tárcsapajzs van rászíjazva. Mindkét bárdot hatékonyan forgathatod, miközben a védekezésre is figyelsz.

Követelmény: Fegyverhasználat (egykezes csatabárd) - Mesterfok, Kétkezes harc - Alapfok, Pajzshasználat - Alapfok.

Előny: Amikor egy teljes támadás keretében mindkét fegyvereddel támadsz, továbbra is megkapod a tárcsapajzsból járó pajzs bónuszt a VÉ-dre. Emellett nem szenveded el a szokásos -1 TÉ módosítót a támadásaidra a tárcsapajzs használata miatt.

 

Pajzs félresöprés [Harci]

Képes vagy ellenfeled védelmén belülre kerülni úgy, hogy félresöpröd a pajzsát támadásod útjából.

Követelmény: Alap Támadó Érték +4, Kétkezes harc - Alapfok.

Előny: Ezt a képességet csak akkor használhatod, ha ellenfeled pajzsot használ, és legfeljebb egy méretkategóriával kisebb vagy nagyobb nálad. Amikor a teljes támadás cselekedetet választod, feladhatod az összes balkezes támadásodat. Így a balkezes fegyvereddel félresöpröd ellenfeled pajzsát, ezáltal a fő fegyvereddel leadott támadásaid ellen (melyre továbbra is vonatkoznak a kétkezes harc levonásai) nem érvényesül ellenfeled VÉ-re adott pajzs bónusza, egészen addig, míg be nem fejezted az utolsó cselekedetedet is. Nem használhatod ezt a képességet, ha csak egy fegyverrel harcolsz.

 

Pajzsroham [Harci]

Többet sebzel akkor, amikor pajzsodat fegyverként használod egy roham során.

Követelmény: Pajzshasználat - Mesterfok, Alap Támadó Érték +3.

Előny: Ha egy roham részeként eltalálod ellenfeledet a pajzsoddal, akkor a normál sebzés mellett tehetsz még egy földrevivő támadást is, megszakító támadás kiváltása nélkül. Ha ez sikertelen, akkor ellenfeled nem próbálkozhat földrevinni téged erre való reagálásként.

 

Pajzstárs - Alapfok [Harci]

Pajzsoddal közelben álló társaidat is meg tudod védeni.

Követelmény: Pajzshasználat - Alapfok.

Előny: Amikor pajzsot használsz, az általad elfoglalt mezővel szomszédos mezőkön álló társaid +1 pajzs bónuszt kapnak a VÉ-jükre. Amennyiben nagy pajzsot használsz, úgy a pajzs bónusz +2 lesz. Ez a pajzs bónusz nem adódik össze más pajzs bónuszokkal.

Társaid elveszítik a fenti bónuszt, ha kilépnek a veled szomszédos mezőről, ha birkózol, vagy ha valamilyen okból készületlennek számítasz.

 

Pajzstárs - Mesterfok [Harci]

Pajzsoddal különösen jól meg tudod védeni közelben álló társaidat.

Követelmény: Pajzstárs - Alapfok, Alap Támadó Érték +4.

Előny: Mint a Pajzstárs - Alapfok képességnél, csak a pajzs bónusz egy ponttal magasabbnak számít (azaz +2 és +3).

 

Páncéloptimalizálás - Alapfok [Harci]

Gyakran viselsz valamilyen páncélt, melyhez már annyira hozzászoktál, hogy a lehető leghatékonyabban ki tudod használni annak tulajdonságait.

Követelmény: Könnyűvért-viselet vagy Nehézvért-viselet - Mesterfok, Alap Támadó Érték +4.

Előny: Válassz ki egy páncéltípust. Amikor a kiválasztott típusba tartozó páncélt viseled, annak MGT-je 1-gyel kisebbnek, míg SFÉ-je 1-gyel nagyobbnak számít.

Egyéb: Ezt a képességet többször is felveheted, de hatásai nem adódnak össze - minden egyes alkalommal egy más páncélra kell felvenned.

 

Páncéloptimalizálás - Mesterfok [Harci]

Választott páncélodat még hatékonyabban használod.

Követelmény: Páncéloptimalizálás - Alapfok, Alap Támadó Érték +8.

Előny: Válassz ki egy páncéltípust, melynek optimalizálásában Alapfokon jártas vagy. Amikor a kiválasztott típusba tartozó páncélt viseled, annak MGT-je 2-vel kisebbnek, míg SFÉ-je 2-vel nagyobbnak számít. Ez a bónusz nem adódik össze a képesség Alapfokából származó bónuszokkal.

Egyéb: Ezt a képességet többször is felveheted, de hatásai nem adódnak össze - minden egyes alkalommal egy más páncélra kell felvenned.

 

Pontos támadás - Alapfok [Harci]
Írta: Magus88

Képes vagy felhasználni anatómiai ismereteidet arra, hogy minél fájdalmasabb sebeket ejts ellenfeleiden. Bár tudásod még közel sem teljes, páncélos ellenfeleid ellen már így is komoly előnyre tehetsz szert.

Követelmény: Ismeret - Élettan 6+, Fegyverforgatás (a támadáshoz használat fegyverre) - Alapfok, Ügyesség 12+

Hatás: Amikor célzott támadást indítasz ellenfeled valamely testrésze ellen, annak mindig legérzékenyebb pontjait támadod, ezért fájdalmasabb, súlyosabb sérüléseket okozol neki. Sikeres támadás esetén sebzésedhez hozzáadhatod Ismeret - Élettan képzettséged szintjének egyharmadát (lefelé kerekítve).

A plusz sebzés csak akkor érvényesül, ha támadásoddal egyébként is sebzést okozol, azaz ha fegyvered alap sebzése nem haladja meg ellenfeled páncéljának SFÉ-jét, akkor a képességből adódó pozitív módosító sem érvényes (emiatt fontos, hogy a célpont páncélja mely testrészeit védi). Az így leadott támadásokra minden, az Alapkönyv 294. oldalán, a Testrészek támadása részben leírt szabály érvényes, beleértve a TÉ-levonást, valamint az enyhe és komoly sebekre vonatkozó szabályokat is.

A karakter csak azon élőlények ellen használhatja képességét, amelynek ismeri a felépítését. Alapesetben ezek nagy valószínűséggel az elfszabásúak, de a karakter ismeretében a KM más fajokat is engedélyezhet, melyek ellen a képesség alkalmazható.

Ezt a képességet csak akkor használhatod, ha fegyveredet Ügyességből forgatod.

 

Pontos támadás - Mesterfok [Harci]
Írta: Magus88

Mestere vagy a halálosan pontos szúrásoknak és vágásoknak. Ellenfeledre mért csapásaid rendre mély sebeket nyitnak, idegeket roncsolnak. Pontosabb szúrásaiddal képes vagy használhatatlanná roncsolni a fegyvertartó kart, támaszkodó lábat is.

Követelmény: Ismeret - Élettan 12+, Fegyverforgatás (a támadáshoz használt fegyverre) - Mesterfok, Ügyesség 15+, Pontos támadás - Alapfok

Hatás: A képesség használata mindenben megegyezik az Alapfoknál leírtakkal, ám sokkal precízebb támadások kivitelezésére is lehetőséget ad. A pontos támadások mestere minden sikeres (sebzést okozó) támadásával az Alapkönyv 294. oldalán, a Harcrendszer fejezet Testrészek sebzése részénél leírtak szerinti enyhe sebet okoz. Ha túlütést ér el, és ellenfele Ép-inek legalább az egynegyedét lesebzi, abban az esetben a Testrészek sebzésénél leírtak szerinti komoly sebet okoz.

Alapeset: A testrészek támadása esetén csak túlütés okoz enyhe sebet, míg a komoly seb eléréséhez a célpont Ép-inek legalább a felét kell sebezni. Lásd Alapkönyv, 294. oldal.

 

Pörgő alabárd [Fegyverstílus]

Mesterien harcolsz az alabárddal, és a fegyver összes részével - élével, hegyével, kampójával vagy fejével egyaránt - pusztító erejű csapásokat osztogathatsz.

Követelmény: Fegyverhasználat (alabárd) - Mesterfok, Harci reflexek.

Előny: Amikor egy teljes támadás cselekedetet hajtasz végre alabárdoddal, +1 kitérés bónuszt kapsz a VÉ-dre, valamint egy extra támadást is leadhatsz, bár ezt csak -5 TÉ-vel. Ez utóbbi támadás sebzése 1d6 + az Erő módosítód fele, és zúzófegyveres támadásnak minősül.

 

Precíz fegyver [Harci]
Írta: Marcus

Közelharci támadásaidat jól irányzod, pontosan oda találsz, ahová akarsz, ezáltal súlyosabb sebeket okozhatsz.

Követelmény: Ügyesség 15+, Fegyverhasználat (valamely Ügyességből forgatott fegyver) - Mesterfok, Alap Támadó Érték +8.

Előny: Ügyességből forgatott közelharci fegyvereid sebzéséhez teljes Ügyesség módosítódat hozzáadhatod. A képesség hatása távolsági fegyverek esetében nem érvényesül.

Alapeset: Az Ügyességből forgatott fegyverek sebzéséhez csak Ügyesség módosítód felét adhatod hozzá.

 

Rohamkatona [Taktikai]

Képes vagy feltörni az ellenséges katonák alakzatát, amikor megrohamozod őket.

Követelmény: Képzett öklelés, Támadás erőből, Alap Támadó Érték +6.

Előny: A Rohamkatona képesség segítségével háromféle harci manővert hajthatsz végre.

Dominóöklelés: Ezen manőver használatához sikeres öklelést kell végrehajtanod, amellyel ellenfeledet egy másik ellenfél által elfoglalt mezőbe taszítod. Ekkor ingyen megpróbálkozhatsz egy földrevitellel mindkét ellenfél ellen, akik viszont nem próbálkozhatnak földrevinni téged, ha próbálkozásod sikertelen.

Irányított öklelés: E manőver használatához sikeres öklelést kell végrehajtanod egy roham részeként. Minden egyes mező után, amivel hátrébbtaszítottad ellenfeled, még jobbra vagy balra is eltolhatod egy mezővel.

Óvatos roham: A manőver használatához rohamoznod kell, és a roham végén támadnod kell a Támadás erőből képesség használatával. A TÉ-dre legalább -5 levonást kell vállalnod. A roham normál módosítói mellett (-2 VÉ és +2 TÉ), a TÉ levonásod bármennyi részét hozzáadhatod a VÉ-dhez a sebzés helyett, de legfeljebb annyit, amennyi az Alap TÉ-d.

 

Rohamtörés [Harci]

Különleges kiképzésednek hála, készen tudod fogadni ellenfeleid rohamát, bármilyen helyzetben.

Követelmény: Harci Reflexek, Alap Támadó Érték +4.

Leírás: Ha egy ellenfél megrohamoz téged, mindenképpen tehetsz ellene egy megszakító támadást. Erre a támadásra nem kapsz semmilyen módosítót, de lehetőséged nyílik megelőző csapást mérni az ellenfeledre.

Alapeset: Alapesetben csak akkor tehetnél támadást a téged megrohamozó ellen, ha előkészületbe helyeztél erre az esetre egy támadást.

 

Rúnamágikus varázstárgyak készítése [Mágikus]
Írta: Marcus

Képes vagy rúnák felhasználásával mágikus tárgyakat készíteni.

Követelmény: Ismeret - Rúnák 6+, Mesterség (a tárgy készítéséhez szükséges mesterség) 6+, Művészet vagy Mesterség (a rúna felírásához használt módszer) 6+, Képzett (a követelmény képzettségek közül legalább egyben), Kiválasztott.

Előny: Az általad készített tárgyakra rúnákat írhatsz, melyeket azután mágikus hatalommal itathatsz át. Az elkészítendő tárgynak mestermunkának kell lennie.

 

Sikamlós célpont [Taktikai]

Ellenfeleidet őrületbe kergetheted, mire eltalálnak.

Követelmény: Kitérés, Mozgékonyság, Alap Támadó Érték +6.

Előny: A Sikamlós célpont képesség segítségével háromféle harci manővert hajthatsz végre.

Megosztott védekezés: E manőver használatához ellenfeleidnek közre kell fogniuk téged, és a Kitérés képességből származó bónuszodat valamely közrefogó ellenfeled ellen kell alkalmaznod. Az adott kör első támadása automatikusan célt téveszt, és a másik közrefogó ellenfél ellen irányul; a támadó normál módon támadást dob, miközben szövetségese készületlennek minősül ellene. Ha a kijelölt támadó a teljes támadás cselekedetet alkalmazza ellened, úgy a második és az azt követő támadásai már a normális módon működnek.

Támadás erőből semlegesítése: A manőver használatához ki kell jelölnöd egy ellenfeledet, akivel szemben a Kitérés képesség által adott bónuszod érvényesül. Ha ezen ellenfél a Támadás erőből képességét használja ellened, nem kapja meg a sebzésre a bónuszát, ugyanakkor a TÉ levonása továbbra is érvényesül.

Utánamozgás kiváltása: Ezen manőver használatához egy megszakító támadást kell kiváltanod ellenfeled részéről azáltal, hogy kilépsz az általa fenyegetett területről. Ha ellenfeled nem talál, ingyen megpróbálkozhatsz egy földrevitellel ezen célpont ellen, aki sikertelenség esetén sem próbálkozhat meg a te elgáncsolásoddal.

 

Sötét lélek [Regionális]
Írta: Marcus

Valamely sötét praktika eredményeként, vagy mert lelked olyan beállítottságú, legtöbb fajtársadtól eltérően kevésbé vagy érzékeny a fekete mágiára.

Régió: Elf (kivéve sirenari és elfendeli), félelf.

Követelmény: A Halál jellem valamely kombinációja.

Előny: Az elf és félelf fajnál leírt Fehér lelkű különleges képesség miatti negatív módosító 2-vel csökken. Ez elfek esetében azt jelenti, hogy fekete mágia ellen -2 módosítót kapnak ellenállásaikra, míg félelfek esetében ezen módosító megszűnik.

Alapeset: A fekete mágia ellen az elfek ellenállásai 4-gyel, míg a félelfekéi 2-vel alacsonyabbnak számítanak.

 

Suhogó bot [Fegyverstílus]

Mesterien harcolsz egy rövid bottal, és olyan különleges manővereket sajátítottál el, mellyel kiegészítheted botvívó tudományod.

Követelmény: Fegyverhasználat (rövid bot) - Mesterfok, Kitérés, Harci jártasság - Alapfok.

Előny: Amikor a Harci jártasság képességedet használod arra, hogy kitérés módosítót adhass VÉ-dhez, miközben egy rövid botot forgatsz, a kitérés bónuszod két ponttal magasabb lesz, mint amekkora a TÉ levonásod. Így például ha 1-gyel csökkented a TÉ-det, úgy +3 kitérés módosítót kapsz a VÉ-dre.

&

Ellenfél mérete Bónusz
Nagy +2
Hatalmas +4
Óriási +6
Kolosszális +8
 
Kalandmester
 
Humor
 
Térképek
 
Házi szabályok
 
Enrawelli tudástár
 
Itt lehet beszélgetni
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Regények