magusogl
magusogl
Menü
 
Köszöntő
 
Írások
 
Játékos
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Egyéb
 
Ennyien láttak
Indulás: 2005-01-03
 
3 Paplovag különbségei

Az egyszerűség kedvéért mindhárom karakternek ugyanolyanok a Tulajdonságai:

Erő:                 14/+2

Ügyesség:        14/+2

Állóképesség: 14/+2

Intelligencia:     14/+2

Akaraterő:       11/0

Karizma:          11/0

Negyedik és nyolcadik karakterszinten növelhetik valamelyik Tulajdonságukat 1-1-gyel, a végső értékek ezeket nem tartalmazzák!

 

A „Tolvaj

 

A karakter, nevezzük Erdonak, egy shadlek környéki faluban született, nemtelen, mondjuk lókereskedő családban. Mivel falusi viszonyok között kifejezetten jó fejű gyereknek számított, ezért a papok figyelmébe ajánlották, akik ígéretes tehetségnek vélték.

 

Gyermekkor: ember, tehát Kp: (6+2)*3+3=27, és 5 Képességgel indul

Képességei: Kegyelt, Írástudó, Kitűnő emlékezet, Fürge, Lelkierő

Képzettségei:

Állattartás (lovak)        3

Lovaglás                      3

Szakma                       2

Úszás                          2

Észlelés                        3

Művészetek (ének)      2

Ismeret – vallás            3

Ismeret – legendák       2

Ismeret – matematika   1

Emberismeret               3

Helyismeret                  3

 

Az első 5 képzettség még a családjával töltött korai gyermekkor emléke, míg a többi már a papok áldásos hatása.

 

1. szintű novícius; +1 Képesség, Kp: 8+2+1=11

A karakter egy shadleki kolostorba, papneveldébe kerül, ahol tovább mélyítik a gyerek szociális műveltségét, megtanítják a betűvetésre, a számtan alapjaira, de jó shadoni szokás szerint, nem hanyagolják a testi képzést sem, a növedékeket botvívásra oktatják. Edzett test – edzett lélek.

Képességei: + Fegyverforgatás (egykezes zúzófegyverek)

Képzettségei:

Állattartás (lovak)                                3

Lovaglás                                              3

Szakma                                               2

Úszás                                                  2

Észlelés                                                3

Művészetek (ének)                  2+1=   3

Ismeret – vallás                        3+1=   4

Ismeret – legendák                   2+1=   3

Ismeret – matematika               1+1=   2

Emberismeret                           3+1=   4

Helyismeret                              3+2=   4 (mivel másodlagos a novíciusnak)

Információgyűjtés                    0+4=   2 (másodlagos, növendékek közötti pletykák) 

 

TÉ: 0, Szívósság: 0, Gyorsaság: 0, Tudat: 2

 

1. szintű szerencsevadász; +1 Képesség, Kp: 8+2+1=11

Erdo életében radikális változás következik be. A Shadlek környékén nem túl ritka eretnekmozgalmak egyike söpör végig. Felgyújtják a kolostort, ahol Erdo tanult. Erdo valahogy megmenekült, de nem tudja, mi zajlik körülötte. Fél bevallani, hogy novícius volt, nem tudja ki eretnek, ki nem. Nem bízik senkiben, a várost elhagyni nem meri. Koldulni kezd, és az éhség egyre radikálisabb cselekedetekbe hajszolja. Hamarosan egy gyerekbandában találja magát, amelyik az egyik tolvajbanda „felügyelete” alatt áll.

Képességei: + Alvilági kapcsolatok

Képzettségei:

Állattartás (lovak)                                3

Lovaglás                                              3

Szakma                                               2

Úszás                                                  2

Észlelés                                                3

Művészetek (ének)                              3

Ismeret – vallás                                    4

Ismeret – legendák                               3

Ismeret – matematika                           2

Emberismeret                                       4

Helyismeret                              4+1=   5

Kézügyesség                            0+4=   4

Információgyűjtés                     2+3=   5

Értékbecslés                            0+3=   3

 

TÉ: 0, Szívósság: 0, Gyorsaság: 2, Tudat: 2

 

2. szintű szerencsevadász; +1 Képesség, Kp: 11

Erdo folytatja az utcagyerekek életét. Esze és ereje révén hamarosan vezető szerepre tesz szert a bandában. Ezt azzal is érvényre juttatja, hogy folyamatosan egy bizonytalan származású brigantint hord, amivel tekintélyesebb külsőre vél szert tenni.

Képességei: + Könnyűvért viselet

Képzettségei:

Állattartás (lovak)                                3

Lovaglás                                              3

Szakma                                               2

Úszás                                                  2

Észlelés                                                3

Művészetek (ének)                              3

Ismeret – vallás                                    4

Ismeret – legendák                               3

Ismeret – matematika                           2

Emberismeret                                       4

Helyismeret                              5+1=   6

Ismeret – alvilág                       0+4=   4 (a szabálykönyv szerint nem elsődleges, szerintem az)

Kézügyesség                            4+2=   6

Információgyűjtés                     5+1=   6

Értékbecslés                            3+3=   6

 

TÉ: 1, Szívósság: 0, Gyorsaság: 3, Tudat: 2

 

1. szintű tolvaj; Kp: 8+2+1=11

Erdo teljesíti a Tolvaj kaszt követelményeit, és a klán, amelyik a gyerekbandát „felügyelte”, teljes jogú taggá avatja. Szép lassan bevezetik a klán titkaiba, Erdo egyre keményebb megbízásokat kap. A vállas fiatalemberré érő Erdo hamarosan azon kapja magát, hogy védelmi pénzek behajtásában segédkezik.

Folyamatosan fejleszti tolvaj-képességeit, és a behajtásra, rablásra specializálódik. Néha kísérőként segít a városkörnyéki érdekeltségek szemmel tartásában is (Lovaglás)

 

3. szintű tolvajként Erdo karaktere:

Képességei: + Fegyverhasználat (egykezes szúró-vágó), Tolvaj felszerelés +1, Képzett cselezés, Klán-presztízs +1, Munkaterület +2, Specializáció, Mesteri értékbecslés

Képzettségei:

Állattartás (lovak)                                3

Lovaglás                                  3+2=   4 (másodlagos a tolvajnak)

Szakma                                               2

Úszás                                                  2

Észlelés                                    3+3=   6

Művészetek (ének)                              3

Ismeret – vallás                                    4

Ismeret – legendák                               3

Ismeret – matematika                           2

Emberismeret                                       4

Helyismeret                              6+2=   8

Ismeret – alvilág                                  4

Kézügyesség                                        6

Információgyűjtés                                 6

Értékbecslés                                        6

Meggyőzés                              0+2=   2

Megfélemlítés                          0+1=   1

Lopakodás                              0+5=   5

Rejtőzködés                            0+5=   5

Hallgatózás                              0+4=   4

Keresés                                   0+4=   4

Akrobatika                              0+2=   2

Ugrás                                      0+3=   3

 

TÉ: 3, Szívósság: 2, Gyorsaság: 6, Tudat: 3

 

Erdo életében újabb radikális fordulat következik be. Alvilági kapcsolati révén tudomást szerez arról, hogy a rivális klánt felbérelték egy magas rangú pap megölésére. (pl. a pap öccse nem szeretné, hogy a családi vagyon az egyház kezére jusson.). A pap neve azonos az apát nevével, aki azt a kolostort vezette, amelyikben Erdo tanult. Erdo nem tudta, hogy az apát is túlélte az eretnekmozgalmat. Éjszakákon át töpreng, hogy mitévő legyen. Tudja, hogy tennie kell valamit, de nem mer az apát szemébe nézni…

Mire erőt vesz magán, csaknem késő. Mostani társaira nem számíthat, hát szól az „ősellenségnek” számító poroszlóknak.

Az utolsó pillanatban érkeznek. Az apát testőrei halottak, maga az apát is súlyos sebesült. Erdo kétségbe esik. Évek óta először őszintén Domvikhoz fohászkodik. Nem magáért, hanem a papért. És Domvik válaszol a fohászra.

Amikor az apát másnap magához tér, Erdo már a poroszlók fogságában van. Túl jól ismerik ahhoz, hogy elengedjék. Amikor azonban az apát elmesélteti, hogy mi történt, azonnal látni akarja megmentőjét. Erdo mindent elmesél az apátnak. Kegyelmet nem remél, de legalább könnyíteni akar a lelkén. Az apát közbenjárására elengedik Erdot, szabad azonban nem lesz. Az apát „beajánlja” egy Shadlektől távoli székhelyű harcos paplovagi rendbe. Választhat: felakasztják, vagy a szigorú paplovagi fegyelem. Erdo örömmel szakít korábbi életével.

3. tolvaj szintjén a karakter kap egy szabad képességet. Ez már Erdo életének új szakaszába lépésének jegyében történik: Nehézvért-viselet – alapfok. Ezzel teljesíti a paplovag kaszt követelményeit is.

Erdo feleleveníti a gyermekkorában tanult imákat, szertertásokat. Jó intelligenciája, és Kitűnő emlékezete miatt nem megy nehezen. Az apród-lét megalázó időszakát beletörődően, sőt, némiképp örömmel viseli.

 

1. szintű paplovag; Kp: 6+2+1=9

Erdo élete újabb szakaszában:

Képességei: + Nehézvért-viselet – alapfok, Fegyverhasználat (szálfegyverek), Szakrális mágia, Szféra – Kisebb (Harc: Fegyverforgató, Bátorságra buzdítás), Lovas harc - alapfok

Képzettségei:

Állattartás (lovak)                    3+2=   5 (az apródidőszaknak köszönhetően)

Lovaglás                                  4+1=   5

Szakma                                               2

Úszás                                                  2

Észlelés                                                8

Művészetek (ének)                              3

Ismeret – vallás                        4+1=   5

Ismeret – legendák                               3

Ismeret – matematika                           2

Emberismeret                                       4

Helyismeret                                          9

Meggyőzés                                          2

Megfélemlítés                                      1

Kézügyesség                                        6

Információgyűjtés                                 6

Értékbecslés                                        6

Lopakodás                                          5

Rejtőzködés                                        5

Hallgatózás                                          4

Keresés                                               4

Akrobatika                                          2

Ugrás                                                  3

Ismeret – tornarend                  0+3=   3

Ismeret – nemesség                  0+2=   2

 

TÉ: 3, Szívósság: 4, Gyorsaság: 6, Tudat: 4

(A Fürge és a Lelkierő képességekből származó módosítókkal nem számolva.)

Látható, hogy Erdo a paplovag-növendék társaival szembeni lemaradását próbálja behozni a képzettségek terén. 3. paplovag szintjén kap egy újabb szabad képességet: Nagyvilági kapcsolatok (indokolt, hiszen már a lovagok köreiben mozog)

 

1. novícius, 2. szerencsevadász, 3. tolvaj, 3. szintű paplovagként:

Képességei:

Gyermekkor: Kegyelt, Írástudó, Kitűnő emlékezet, Fürge, Lelkierő

Novícius: Fegyverforgatás (egykezes zúzófegyverek)

Szerencsevadász 1-2: Alvilági kapcsolatok, Könnyűvért viselet

Tolvaj 1-3: Fegyverhasználat (egykezes szúró-vágó), Tolvaj felszerelés +1, Képzett cselezés, Klán-presztízs +1, Munkaterület +2, Specializáció, Mesteri értékbecslés, Nehézvért-viselet – alapfok

Paplovag 1-3: Fegyverhasználat (szálfegyverek), Szakrális mágia, Szféra – Kisebb (Harc: Fegyverforgató, Bátorságra buzdítás), Lovas harc – alapfok, Támadás erőből, Pajzshasználat – alapfok, Nagyvilági kapcsolatok

Képzettségei:                                                Tul.     Egyéb

Állattartás (lovak)                                5          +2                              

Lovaglás                                  5+3=   8          +2        +1 (összhang az állattartás miatt)

Szakma                                               2          +2

Úszás                                                  2          +2

Észlelés                                                8          +2

Művészetek (ének)                              3          +1

Ismeret – vallás                        5+2=   7          +2

Ismeret – legendák                               3          +2

Ismeret – matematika                           2          +2

Emberismeret                                       4          +1

Helyismeret                                          9          +2

Meggyőzés                                          2          +1        +2 (tolvaj specializáció)

Megfélemlítés                                      1          +1        +2 (u.a.)

Kézügyesség                                        6          +2

Információgyűjtés                                 6          +1

Értékbecslés                                        6          +2

 
Kalandmester
 
Humor
 
Térképek
 
Házi szabályok
 
Enrawelli tudástár
 
Itt lehet beszélgetni
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Regények