Felkészülés a kalandra
Ezt minden KM-nek a szájába rágják: MINDIG készülj a kalandra. De nem eleg csak a kalandra készülni. Hiába írod meg a kalandot, ha nem ismered töviről-hegyire. Annál nincs rosszabb, ha egy KM elfelejti a kalandja egy részét és játékülés közben előkeresni a jegyzetei közül azt a részt. Ezért ha egy KM ír egy kalandot,vagy akár kalandmodult használ akkor is sokszor el kell olvasnia.
A történetet mindig a saját Jk-idra szabd, mert ha egy kalandmodul egy más stilusu party-ban készült, akkor nem fog tetszeni a játékosoknak. Ja és persze, hogy egy kalandmodul túl nehéz-e vagy talán túl könnyü a JK-k számára, akkor mindenképpen változtasd meg. Ezért jobb mindig, hogyha magad írod meg a történeteket.
A másik dolog amire oda kell figyelni, az a szerepjátszás szabadsága. Az senkinek sem jó ha a JK-k "sodrodnak az eseményekkel" és nem tehetnek semmit. Ezt meg kell akadályozni. Ezt elég egyszerű megoldani. Mivel ismered a JK-idat nagyjából tudod, hogy mikor mit cselekednének, ezt kell kihasználni. Berakni egy olyan eseményt amiben biztosan tudod, hogy a JK-k mit fognak rá lépni. Ezáltal megint akárhogy alakíthatod a kalandot. És nem lesznek problémémák az ilyesmikkel, mert magukat sodorják bele az eseményekbe.
Daud |