SLAN STÍLUSOK
TATSU:
A stílus azon kevés kardművész stílus közé tartozik, mely viszonylag elterjedtnek mondható Ynev kontinensén. Enoszukei eredetű stílus, melynek elemeit az ott élők, az őslakosok kardművészetéből vették át, majd csiszolták tovább. Jelenlegi formáját azonban Tiadlanban nyerte el. Totálisan agresszív stílus, mely a két kézre fogott slan kard harci technikáira épít. A stílust űzők csapásaiban komoly pusztító erő rejlik. Jókora ügyességet és komoly erő kíván meg forgatójától. A stílus jelképe egy stilizált sárkánykarom.
Tatsu (kardművész képesség)
A karakter jártas a Tatsu stílusban.
Követelmény: Ügyesség 12+, Erő 13+
Előny: Ha két kézre fogott slan karddal küzd a kardművész, akkor az erő módosítójának kétszeresét adhatja a sebzéséhez, a szokásos másfélszeres érték helyett. Ha a fegyverét ügyességből forgatná, akkor a normál erőmódosító érvényesül a felezett erőmódosító helyett.
Iskola képességek: Tatsu, Támadás erőből, Harci jártasság - Alapfok, Kitérés, Harci Reflexek, Mozgékonyság, Kitámadás, Forgószél Támadás
Iskola képzettségek: Gyógyítás, Összpontosítás
Kismesteri szint (3 stílus képesség megléte, Pszi használat 8+, Összpontosítás 9+):
A stílus kismesterei képesek minden figyelmüket egyetlen csapásra összpontosítani. Ha élnek ezzel a képességükkel, úgy, egy teljes körös cselekedet keretében, csupán egyetlen csapást mérnek ellenfelükre, ám ez a csapás félelmetes pusztító erőt hordoz magában. Sikeres, összpontosítás próbát kell tenniük, melynek a célszáma az ellenfél Védő Értéke. Ha ez sikeres, akkor a támadásuk során, mind a támadó értékükhöz, mind pedig a sebzésükhöz hozzáadhatják az akaraterő módosítójukat. Minden 5 pont, mely meghaladta a célpont ellenállását, további 1 ponttal növeli a támadó értéket és a sebzést.
Mesteri szint (minden stílus képesség megléte, pszi használat 14+, összpontosítás 15+):
Azon kevesek, akik eljutottak erre a szintre, már igazi művészei a halálos csapásoknak. A stílus mestere immáron minden támadását leadhatja a kismesteri szinten megismert képességének megfelelően. Így akár egyetlen célpontot is támadhat többször, de akár több célpontot is megkísérelhet a nemlétbe taszítani. Nem kombinálható a Forgószél Támadással!
HANZÓ-RAJÚ:
Ez a stílus romlatlanul és módosítások nélkül került át Enoszukéről a kontinensre. A stílus a védelemre helyezi a fő hangsúlyt. Vívás közben két kézre fogják a slan kardot a stílus alkalmazói, mert így könnyebben képesek végrehajtani a hárításokat és elvezetéseket. Nagyban épít az ügyességre és a reflexekre, ám nem nevezhető mozgékony stílusnak. Alkalmazói általában egyhelyben küzdenek, nem mozognak el a helyükről, inkább csak elhajolnak, és fegyverükkel hárítanak. Használói jól ismertek a hárításaikból indított elsöprő támadásaikról. Jelképük egy kalligráfia, a stílus alapítójának a családi jelképe.
Hanzó-rajú (kardművész képesség)
A karakter jártas a Hanzó-rajú stílusban.
Követelmény: Ügyesség 14+, Kitérés
Előny: A stílus ismerője a kitérés képességénél leírt módosítót minden olyan ellenfele ellen megkapja, aki őt közelharcban veszélyezteti.
Iskola képességek: Hazó-rajú, Harci Jártasság, Harci Reflexek, Képzett Hárítás, Mesterkör – Alapfok, Mesterkör – Mesterfok, Riposzt – Alapfok, Riposzt - Mesterfok
Iskola képzettségek: Észlelés, Gyógyítás, Összpontosítás
Kismesteri szint (3 stílus képesség megléte, Pszi használat 8+, Összpontosítás 10+):
A stílus kismesterei képesek rákényszeríteni vívóstílusukat az ellenfélre, mintegy irányítva őt. Sikeres összpontosítás próbát kell tenniük, melynek célszáma a célpont intelligenciája plusz a karakter szintjeinek összege. Ha a próba sikeres, akkor a célponttal szemben a védelmük további két ponttal növekszik, valamint minden hárítás és abból indított támadás (riposzt képesség megléte esetén) dobásukra +2 módosítót kapnak. A módosítók a harc végéig érvényesek, ám egyszerre csak egyetlen célpontra koncentrálhat ilyen formában. Ha célpontot vált, akkor az eddigi célpontjára már nem fog élni a módosító.
Mesteri szint (minden stílus képesség megléte, pszi használat 13+, összpontosítás 15+):
A mesterek már egyszerre egynél több célpontra is képesek koncentrálni. Ilyenkor a kismesteri szinten használt képességnél leírtak szerint, a legmagasabb célszámú ellenfél célszámát kell növelni +1 ponttal, minden újabb célpontért, akikkel szemben érvényesíteni akarja a képességét. Ha egyetlen célponttal szemben akarja érvényesíteni a képességét, akkor, sikeres összpontosítás próba után, a módosítók +4-re emelkednek (+4 Vé, +4 Té hárításkor).
U-DZSAI
Az U-dzsai, az enoszukei orgyilkosok harcművészeti stílusa. Szó szerinti fordításban „test művészet” a jelentése. És ez így is van: a testtel végezhető összes támadási és védekezési módszert kihasználják alkalmazói. A stíluson belül nincsenek ortodox módon értelmezett és megkövetelt alapállások, ütések, avagy rúgások. Alkalmazóit mindig a pillanatnyi helyzet kihasználására tanítják mestereik. Egyaránt fontos a stílusban a kiemelkedő erő és ügyesség. A stílus használói a meglepetésszerű támadások mesterei.
U-dzsai (harcművész stílus):
A karakter képzett az U-dzsai stílusban.
Követelmény: Ügyesség 14+, Erő 13+
Előny: Ha a képesség alkalmazója sikeresen meglep valakit (készületlennek számít a célpont), +2-t adhat a Támadó értékéhez és a sebzéséhez. A képesség csak fegyvertelenül alkalmazható!
Iskola képességek: U-dzsai, Gyors Kezdeményezés, Harci Jártasság – Alapfok, Harci Reflexek, Képzett Cselezés – Alapfok, Képzett Cselezés – Mesterfok, Képzett Belharc – Alapfok, Kitérés, Mozgékonyság
Iskola Képzettségek: Akrobatika, Átverés, Észlelés
Kismesteri szint (3 stílus képesség megléte, Akrobatika 10+, Pszí használat 8+):
A stílus kismesteri szintű ismerői a küzdelmükben igen aktívan alkalmazzák az akrobatika különböző elemeit. Az akrobatika képzettség minden 5 szintje után +1 helyzetmódosítót kapnak, mely módosító(ka)t szabadon oszthatják el a Támadó értékük és a Védő értékük között. Ezen felül, minden akrobatikával kapcsolatos képzettség próbájukhoz +5 módosítót kapnak.
Mesteri szint (minden stílus képesség megléte, Akrobatika 15+, Pszí használat 10+):
A stílus mesterei igazi gyilkoló művészek. Ha célpontjukat meglepik, akkor Támadó értékükhöz és sebzésükhöz további +3 módosító járul, a már érvényben lévő +2 mellé, melyet a stílus felvételekor kaptak. Ezen felül, a célpont túlütéséhez szükséges érték 2 ponttal csökken (13-ra). Ez a módosító nem adódik össze az egyéb képességek által biztosított túlütést csökkentő módosítókkal. A képesség fegyverrel is alkalmazható, ám ekkor „csak” +2 módosítót kap a támadó a sebzésre és a Támadó értékére.
SÁRKÁNY és TIGRIS
A két stílus nagyon ősi tudásból nyerte el mai formáját. Eredetileg a Niare, majd Enoszuke hegyi szerzeteseinek stílusai voltak, melyek az eltelt évezredek során, kissé módosulva, átkerültek az ismertebb stílusok közé. A két stílus, két gyökeresen eltérő küzdési módot használ. Míg a Sárkány stílus a gyors, meglepetésszerű támadásokon, a fürgeségen alapul, addig a Tigris stílus az erő és kitartás, a rombolás eszközeivel él. Ez utóbbi nagyban hasonlít az Avad Ka Kinito stílushoz. Mindkettő igen elterjedt, pusztakezes küzdőforma.
Sárkány (harcművész stílus):
A karakter képzett a Sárkány stílusban.
Követelmény: Ügyesség 15+, Pszí – Alapfok, Fürgeség
Előny: A stílus követői ismertek a hirtelen indított támadásaikról. A stílus követője minden harcban (a harc teljes ideje alatt), az ügyesség módosítójával megegyező számú alkalommal hajthat végre meglepetésszerű támadást, minek következtében a támadása ellen, az ellenfele készületlennek fog számítani. A támadást előre be kell jelenteni, majd sikeres összpontosítás próbát dobni, melynek a célszáma, az ellenfél Alap Támadó Értéke +10. Minél tapasztaltabb ugyanis valaki a harcban, annál nehezebb őt küzdelem közben készületlenül érni.
Iskola képességek: Sárkány stílus, Gyors Kezdeményezés, Harci Jártasság – Alapfok, Harci Reflexek, Kitérés, Mozgékonyság, Kitámadás, Körkörös Harc
Iskola Képzettségek: Észlelés, Összpontosítás
Kismesteri szint (3 stílus képesség megléte, Összpontosítás 10+):
A stílus kismesteri szintű ismerői a küzdelmükben folytonosan képesek meglepni ellenfeleiket. A meglepetésszerű támadásaikat többször és biztosabban alkalmazhatják. Minden körben lehetőségük van egy meglepetésszerű támadásra, melyhez továbbra is szükséges a sikeres összpontosítás próba. Ez ellen a támadás ellen, a célpontjuk készületlennek fog számítani. Minden kör, melyben nem él ezzel a támadásával, +1-et ad a következő ilyen támadása Támadó értékéhez. A kismester annyi körig gyűjtheti a módosítókat, amennyi az Akaraterő módosítója + 1.
Mesteri szint (minden stílus képesség megléte, Összpontosítás 15+):
A stílus mestereinek támadásai jóformán elmosódott villanásoknak tűnhetnek az avatatlanok számára. Ők már körönként két alkalommal élhetnek a meglepetésszerű támadással, amihez továbbra is sikeres összpontosítás próbát kell tenniük. Minden kör, melyben nem élnek ezzel a képességükkel, +2-t ad a következő meglepetésszerű támadásuk Támadó értékéhez. A módosítókat annyi körig halmozhatja a mester, amennyi az Akaraterő módosítója + 1. Ezen felül, támadásuk sebessége miatt nehezebb azt kivédeni, így ha egy ellenfelük hárítani akarná támadásukat, azt csak -5-ös módosítóval teheti meg.
Tigris (harcművészeti stílus):
A karakter képzett a Tigris stílusban.
Követelmény: Erő 13+, Pszí – Alapfok, Edzettség
Előny: A stílus követői rettenetes erejű ütéseikről ismertek. Az harcművész, pusztakezes sebzéséhez, erő módosítója másfélszeresét adhatja hozzá.
Iskola képességek: Tigris stílus, Kitartás - Alapfok, Harci Jártasság – Alapfok, Harci Reflexek, Kitérés, Letaglózás, Képzett Gáncsolás, Támadás Erőből
Iskola Képzettségek: Gyógyítás, Futás, Úszás, Összpontosítás
Kismesteri szint (3 stílus képesség megléte, Pszí használat 9+):
A stílust ilyen fokon ismerő harcművészek képesek tovább fokozni a már amúgy is komoly pusztakezes sebzésüket. Egy teljes körös cselekedet keretében leadnak egyetlen támadást. Minden 2 pont, amellyel meghaladja a támadásuk a célpont védő értékét, +1-et ad a sebzésükhöz.
Mesteri szint (minden stílus képesség megléte, Pszí használat 13+):
A stílust mesteri szinten használó harcművészek, pusztakezes sebzésükhöz immáron az erő módosítójuk kétszeresét adhatják hozzá. A kismesteri szinten ismertetett képességükkel, immáron körönként kétszer támadhatnak, ha élni kívánnak a képességgel. |