Gorviki kém
Daud 2005.04.09. 08:19
Azt mondták, most megtisztulok.
Nálunk, Ana-Gellában mindig szép volt az idő, de amikor Ő érkezett, mégis fagyos szél fújt a tenger felől. A partmenti fák reszketve húzták meg magukat a hirtelen és szokatlan hidegben, akárcsak a falu többi lakója. Kihalt volt a part, mint soha máskor, én mégis kint maradtam. Nem vettem észre a változást, csak a sötét vizen fodrozódó hullámokat néztem. Nem tudom, miért.
Talán ez volt a sorsom.
Hogy most megtisztuljak.
Ő ekkor lépett oda hozzám, én pedig olyat tettem, amit idegenekkel szemben eddig soha: figyelmesen hallgattam. Addig azt hittem, a fényben élek. Aztán azt hittem, hogy megvilágosodtam. Az Egyetlen - a másik Egyetlen - új utat mutatott. De magához az Egyetlenhez Ő vezetett el. Csak Ő volt erre képes.
Ő, a gorviki.
Nem tudom, miért nem vettem észre. Talán nem akartam észrevenni. Talán Ő nem akarta, hogy észrevegyem. De viharban elsuttogott szavai célba találtak. Hallgattam rá, mert hallgatnom kellett, és az Egyetlen útjára léptem.
Az Inkvizítorok ámokfutónak neveztek, de én csak egy egyszerű ember vagyok. Az Egyetlen szolgája. Hogy melyiké? Már nem tudom. Talán most újra megvilágosodok. Talán a lángok elhozzák az igazi világosságot.
Már nem tart tovább a szenvedés…
Megtisztultam.
Mióta Amanovik átvezette népét az új hazába, a mai Gorvik területére, az anyaország folytonos, csak rövid időszakokra lankadó küzdelmet vív a Kosfejű híveivel. A leglátványosabb összecsapások a Shadon és Gorvik között található vizeken és szigeteken folynak. Örök háború ez, melyben mindkét oldal óriási vérveszteségeket kénytelen elkönyvelni. De létezik egy másik, a színfalak mögötti küzdelem is, melyből az egyszerű ember csak keveset láthat. Ez a kémek háborúja.
Shadon területén, különösen az északi tartományokban, ahonnan Amanovik is származik, számos szekta, klán, és titkos szervezet működik - ideértve az egyedül tevékenykedő felforgatókat is. Domvik mindenre rátelepedő uralma alól akarnak kiszabadulni, a vallási hatalom gerincét akarják megroppantani. Hiú remény ez a hatalmas birodalomban, mégis mindent megtesznek céljaik érdekében, s gyakran használnak olyan eszközöket is, melyek nem csak Domvik hívei számára megkérdőjelezhetők.
A fekete mágiát űző szekták, a hamis hitet terjesztő álpróféták, az egyház ellen uszító agitátorok jelen vannak mindenhol, senki sem érezheti magát biztonságban tőlük. Ugyanakkor a shadoni egyház, Domvik inkvizítorai is éberen őrködnek az Úr nyája fölött, és kegyetlenül sújtanak le a káros tevékenységet végzőkre. Az egyszerű polgár ebből vajmi keveset lát, csak akkor retten meg, amikor példát statuálandó máglyán égetik el a vétkezőket, tételesen felsorolva bűneiket.
Ilyen körülmények között dolgoznak a gorviki kémek. A Kosfejű országában kiképzett kémek hosszú, 6-8 éves tanulás után utaznak Shadonba, hogy eleget téve uraik utasításainak a lehető legtöbb kárt okozzák Domvik birodalmának. Sokrétű képzésük révén szinte minden feladatra alkalmasak. Embereket lázíthatnak, szektákat szervezhetnek, szabotázsakciókat hajthatnak végre, de akár "egyszerű" orgyilkosságot is végrehajthatnak, ha ilyen utasítást kapnak. Mindeközben észrevétlenek tudnak maradni - gorvikiak lévén Shadonban ez nagy szó -, de ha kell, sikamlós kígyóként csúsznak ki üldőzőik kezei közül.
Bár elvileg Shadon területén bárhol felbukkanhatnak gorviki kémek, valójában igazán aktívan csak az északi tartományokban tevékenykednek, illetve a nyugati, frissen csatolt régiókban, ahol a Domvik hitére térítendő nomád népeket rendkívül könnyű egy kicsit más irányba, Ranagol útjára terelni. Bár Domvik hite a Felföldön sem túl népszerű, de itt Ranagol követeire sokkal súlyosabb büntetés várna, mint bármely más istenség misszionáriusaira, így hát a gorviki kémek is messze elkerülik ezt a vidéket.
A Gorvikban frissen kiképzett kémeket általában egy meghatározott régióba küldik, ezáltal biztosítva azt, hogy jelenlétükkel a lehető legegyenletesebben fedjék le Shadon területét. Ilyenkor általában néhány általános utasítással látják el őket, de a későbbiekben többé-kevésbé szabadok. Így akár más területre is áttehetik a székhelyüket, és profilt is válthatnak, ha akarnak. Természetesen időnként specifikus parancsokat is kaphatnak, ám valódi, folyamatos összeköttetés nincsen a kémek és feletteseik között, így ez ritkán történik meg. Folyamatos kapcsolatot csak az jelenthetne, ha a kémek rendszeresen visszatérnének Gorvikba, hogy ott jelentést tegyenek és új utasításokat kapjanak, azonban az ilyen visszatérések rendkívül rendszertelenek - néhány hónaptól akár évekig is terjedhet az az idő, ami két gorviki látogatás között eltelik.
A kémek Shadonon belül szinte mindig egyedül tevékenykednek, bár esetenként - a nagyobb feladatok végrehajtásához - többen is összeállhatnak. Hogy egy kém leleplezésével ne omolhasson össze a gorviki kémhálózat, ezért a legtöbb kém nem is tud egymásról. Ehelyett három-négy fős csoportokba (sejtekbe) tömörülnek, melyek egy-egy kisebb régiót fednek le. Igazi sejtnek azért talán nem nevezhetők, hiszen az egyes tagok egyedül hajtanak végre feladatokat, míg a sejt többi tagja általában csak a megfelelő eszközök és információk beszerzésében segít. Folyamatosan együttműködnek tehát az előkészítésben, de az adott feladatot már egyedül hajtja végre a kém.
A kémek mégis felismerhetik egymást, mégpedig titkos jelbeszédük alapján. Ez különösen akkor lehet hasznos, amikor egy kém - miután egy adott területen már esetleg túl sokan ismernék, vagy valamely más okból nem tudna jelentősebb sikereket elérni - régiót vált, és Shadon egy másik területére teszi át tevékenységi területét. Ekkor első dolga a megfelelő háttér kialakítása, és ezen hátteret csak társai - az adott régióban dolgozó sejt tagjai - segítségével tudja megteremteni. A jelbeszéddel felismerhetik egymást a kémek, és a későbbiekben is rendkívül hasznos lehet a folyamatos kapcsolattartásban. A kémek titkos nyelve a Gorvikban használatos kendőnyelven alapul, de attól némileg eltér, hiszen a kendők és a rajtuk található jelzések használata Shadonban nyilván túl feltűnő lenne. Ezért a kendőnyelv jelzései nem kendőkön, hanem a legkülönfélébb ruhákon és tárgyakon jelennek meg. E belső nyelvet Gorvikban nem is igazán értenék - még a Kendőnyelv szakértői sem -, de a kémek körében alapvető fontosságú a használata.
Ahogy egyre jobban megismeri Shadont a kém, egyre jobban bedolgozhatja magát a megfelelő körökbe. Míg eleinte inkább csak az átlagemberek, a városlakó polgárok, kereskedők, kézművesek, földművesek körében mozog, addig a későbbiekben már magasabb szintekre is eljuthat, lovagok, nemesek bizalmába férkőzhet. Nem is beszélve azokról a mesterkémekről, akik főnemesi, netán papi (!) körökbe is beavatást nyerhetnek. Így sokkal nagyobb befolyásra tehetnek szert, miáltal az általuk okozott kár is sokkal nagyobb lehet. Ugyanakkor a lebukás veszélye is egyre jobban nő, míg egy bizonyos szinten már szinte biztos a lelepleződés. Az első időkben a gorviki kémek még megpróbálkoztak a legmagasabb szintekre is eljutni, de miután mindannyian rendkívül hamar a shadoni inkvizíció kezére kerültek - magukkal rántva a pusztulásba az akkor még egy egységes hálózaton belül tevékenykedő gorvikiak nagy részét -, gyorsan letettek ilyen irányú céljaikról. Az eset a hálózat és a kémek gyengéire is rávilágított, így néhány év alatt a képzési rendszer is átalakult olyanná, amelyet mind a mai napig alkalmaznak.
A kaszt jellemzői
Szint |
TÉ |
Szívósság |
Gyorsaság |
Tudat |
Kaszt-képességek |
1 |
+0 |
+0 |
+1 |
+2 |
Tökéletes álca I. |
2 |
+1 |
+0 |
+2 |
+3 |
Titkos kendőnyelv, Célterület |
3 |
+1 |
+1 |
+2 |
+3 |
Alvilági képesség |
4 |
+2 |
+1 |
+3 |
+4 |
Tökéletes álca II., Célterület |
5 |
+2 |
+1 |
+3 |
+4 |
Szakértő képesség |
6 |
+3 |
+2 |
+3 |
+5 |
Ködember, Célterület |
7 |
+3 |
+2 |
+4 |
+5 |
Képesség |
8 |
+4 |
+2 |
+4 |
+6 |
Tökéletes álca III., Célterület |
9 |
+4 |
+3 |
+5 |
+6 |
Szakértő képesség |
10 |
+5 |
+3 |
+5 |
+7 |
Kifürkészhetetlen elme, Célterület |
Életerő és fájdalomtűrés
A gorviki kémek kiképzése során nem fordítanak különösebb hangsúlyt a karakter fájdalomtűrésének fejlesztésére, ugyanakkor elsajátítanak bizonyos technikákat, mellyel a különféle kínzásoknak és egyéb viszontagságoknak tudnak ellenállni, így életerejük és fájdalomtűrésük viszonylag jónak mondható.
Jellemzők
A gorviki kémek elméjét különösen jól felkészítik a különféle kutató varázslatok ellen, hiszen enélkül könnyen lelepleződhetnének. Szívósság és gyorsaság tekintetében viszont nem fordítanak nagy figyelmet a kiképzésre.
Harcértékek és harcmodor
A gorviki kémek ritkán kényszerülnek harcra, hiszen elsősorban szavakkal operálnak. Ha támadnak, akkor lest vetnek, mérgeket használnak, segítőket alkalmaznak,de szemtől-szembeni harcba lehetőleg nem bocsátkoznak. Fegyverként legfeljebb csak apró, könnyen elrejthető fegyvereket használnak - ramierét soha, hiszen ez azonnal árulójuk lenne. Páncélt sosem hordanak, csak ha nagyobb összecsapásra készülnek, de akkor is csak a legkönnyebbeket veszik fel.
Képzettségek
A gorviki kémek képzése sok területre kiterjed, hiszen sokféle feladatra alkalmasnak kell lenniük. Ezért Képzettség-pontjaik száma magas, és emellett elsődleges képzettségeik listája is sokrétű.
Követelmények
Az alábbi követelményeknek kell megfelelnie egy karakternek, hogy a Gorviki kém kalandozó-kaszt tagja lehessen.
Alap TÉ: -
Faj: Ember (gorviki, nagyon ritka esetben Ranagol hitére tért shadoni)
Jellemző: Tudat +2
Képzettségek: Álcázás 2+, Emberismeret 2+, Információgyűjtés 2+, Ismeret - Kultúra (shadoni) 2+, Nyelvismeret (shadoni) 4+.
Képességek: Képzett (a követelmény képzettségek közül legalább kettőben).
Elsődleges képzettségek: Álcázás, Átverés, Emberismeret, Észlelés, Futás, Hallgatózás, Hamisítás, Információgyűjtés, Ismeret, Keresés, Kézügyesség, Kötélhasználat, Lopózás, Lovaglás, Mászás, Megfélemlítés, Meggyőzés, Mesterség - Méregkeverés, Nyelvismeret (gorviki és shadoni), Rejtőzködés, Szabadulóművészet, Ugrás, Úszás, Zárnyitás.
Kp/szint: 8 + Intelligencia módosító
Fp dobás/szint: d6 + Állóképesség módosító
Kaszt-képességek
Tökéletes álca I.: Tökéletesen képes vagy beilleszkedni a shadoni környezetbe, hiába vagy gorviki. Egy átlagos shadoni polgár általában nem ismeri fel gorviki mivoltodat, hacsak nem különösen gyanakvó, de ebben az esetben is hozzáadhatod kaszt-szintjeid felét (lefelé kerekítve, de minimum 1-et) az ilyen emberek ellen dobott Álcázás és Átverés próbáidhoz. Magasabb körökben feltűnés nélkül még nem mozoghatsz.
Titkos kendőnyelv: 2. kaszt-szinten beavatást nyersz a Shadonban tevékenykedő gorviki kémek által használt, nagyjából egységes (csak apró eltérések tapasztalhatók egyes távolabbi területeken) titkos rejtjelnyelvbe. Ez a jelbeszéd a Gorvikban elterjedt kendőnyelv egy speciális változata, ugyanis ahhoz hasonló jelzéseket használ, ugyanakkor a különféle csomók és színek nem kendőkön, hanem más ruhadarabokon és felszerelési tárgyakon jelennek meg. A gorviki kémek (és más gorvikiak is) Shadonban így tudnak észrevétlenül kommunikálni egymással, ha találkoznak. Karaktered ettől kezdve minden olyan Ismeret - Kendőnyelv dobásához hozzáadhatja kaszt-szintjei számát, mely ezen titkos nyelvvel kapcsolatos.
Célterület: Minden egyes alkalommal, amikor ezen kaszt-képességet megkapod, ki kell választanod egy shadoni tartományt vagy nagyvárost, amelyre a képesség vonatkozik. Ezen túl az adott régióval kapcsolatos Ismeret és hasonló próbádra +1 szakértő bónuszt kapsz. Többször is választhatod ugyanazt a területet, ebben az esetben a bónuszok összeadódnak.
Alvilági képesség: Az alvilági képességek kategóriájából választhatsz egy képességet.
Tökéletes álca II.: Beilleszkedésed a shadoni környezetbe tovább tökéletesedik, így már magasabb körökbe is beférkőzhetsz, nagyobb volumenű feladatokat is elvállalhatsz. Az átlagos shadoni polgárokkal szemben dobott Álcázás és Átverés próbáidra minden esetben alkalmazhatod a 20-as szabályt, míg a nemesi és papi körökben a Tökéletes álca I. képességnél leírtakhoz hasonlóan Álcázás és Átverés próbáidhoz hozzáadhatod kaszt-szinjeid felét.
Szakértő képesség: A szakértő képességek kategóriájából választhatsz egy képességet.
Ködember: Kitűnően tudod eltüntetni tevékenységed nyomait, így az utánad nyomozók nehezebben akadnak a nyomodra. Szavaidra és arcodra nehezen tudnak visszaemlékezni áldozataid, ha gyilkolsz, a lehető legkevesebb árulkodó nyomot hagyod magad után. Ez játéktechnikailag azt jelenti, hogy ha elegendő időt szánsz az általad hagyott nyomok elleplezésére, az ezzel kapcsolatos próbáidhoz hozzáadhatod kaszt-szintjeid felét.
Képesség: Szabadon választhatsz egy képességet, bármely kategóriából.
Tökéletes álca III.: Régóta tevékenykedsz már Shadonban, így a legmagasabb körökbe is beférkőzhetsz. Az erre a szintre eljutott gorviki kémek - nincsen belőlük túl sok - már veszélyt jelenthetnek egész tartományokra nézve. Elég csak a P.sz. 3061-es évben kitört, Kosfejes lázadás néven ismertté vált felkelést említeni, amely mögött állítólag egy (vagy több?) gorviki kém állt. Tulajdonképpen a lázadás szó félrevezető lehet, mivel nem belső lázadásról, hanem az errefelé tevékenykedő rontásszekták példátlan méretű összefogásáról volt szó, melyhez jó pár "fogékony" shadoni szimpatizáns is csatlakozott. Domvik lovagjai több napnyi tétlenkedés után - melyben nyilvánvalóan közrejátszott a kémek magasabb papi körökben kifejtett tevékenysége is - cselekedtek csak, miközben a lázadók sikert sikerre halmoztak, és szimpatizánsaik táborát is bővetni tudták. Ekkor azonban a Hétarcú ökle kegyetlenül lesújtott: Domvik felkentjei két hét alatt rendet tettek a lázadáshoz csatlakozott falvakban. Ám a java csak ezután következett: bő másfél éves tisztogatás vette kezdetét, melynek során egyházi források szerint közel tízezer szimpatizánst fogtak el és végeztek ki, vagy zártak börtönbe. Köztük egyetlen gorvikit sem, annak ellenére, hogy később bizonyítást nyert a gorviki közreműködés.
Ezen kaszt-képességet nem érdemes játéktechnikailag körülírni, jóval inkább a szerepjátékban jelentkezik. A KM természetesen adhat időnként pozitív módosítókat a karakternek, mellyel megkönnyítheti a dolgát, amikor az magasabb shadoni körökben mozog, és próbákat kell dobnia bizonyos képzettségeire.
Kifürkészhetetlen elme: Elmédet alaposan felkészítetted a különféle mágikus fürkészések ellen, így mágiahasználó legyen a talpán, aki le tudja tapogatni gondolataidat és szándékaidat. Amikor valaki a feladatoddal kapcsolatban akar megtudni valamit úgy, hogy ehhez asztrális és/vagy mentális varázslatot vagy pszi-diszciplínát használ, úgy Asztrális és Mentális Ellenállásodhoz Tudat alapod dupláját adhatod hozzá - de csak ezen fürkészések ellen.
Írta: Marcus
|